تکنولوژی

سرویس GPS اپل از سوی سنا بلوکه شد

موبنا- مجلس سنای آمریکا به دنبال اتهامی که به اپل و گوگل در رابطه با ردگیری مکانی کاربران با استفاده از گوشی‌ آی‌فون و گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندرویید زده شد، لایحه‌ای مبنی بر بلوکه کردن سرویس GPS ارایه شده از سوی اپل صادر کرده است.
ظاهرا اپل سرویس GPS جدیدی برای گوشی آی‌فون طراحی کرده که قرار است به زودی راهی بازار شود، اما با توجه به امکان ممنوعیت از سوی مجلس سنای آمریکا، ممکن است پیش از ورود به بازار ممنوع شود.
بر اساس این گزارش، سرویس GPS جدید، از سیستم هشدار برای برنامه روزانه فردی برخوردار است که بر اساس آن مکان فعلی و جایی که فرد قرار است برود مورد بررسی قرار می‌گیرد و بهترین و سریع‌ترین روش رسیدن به مکان مورد نظر به کاربر پیشنهاد داده می‌شود.
این سرویس همچنین می‌تواند شرایط ترافیکی را از قبیل ساعات اوج و دیگر زمان‌ها در یک مسیر اعلام کند و راه‌ بهتری را برای رسیدن به مقصد به کاربر اعلام کند.
این سیستم همچنین سرویس آب و هوا و شرایط جاده که مثلا در دست تعمیر است و فهرست سرویس حمل و نقل عمومی را ارایه دهد.
اپل قصد دارد برنامه زمان‌بندی ورزشگاه‌ها، مکان‌های عمومی و کنسرت‌ها را به این سرویس اضافه کند تا کاربران هنگام عزیمت به این مکان‌ها با مشکل روبه‌رو نشوند.
برای مثال اگر یک شخص قصد عزیمت به یک باشگاه ورزشی را در روز مسابقه خاصی دارد، این سیستم به وی هشدار می‌دهد که در مسیر رسیدن به این جایگاه ترافیک قریب‌الوقوعی رخ داده و مسیر دیگری را به وی با زمان تقریبی رسیدن به جایگاه پیشنهاد می‌دهد.
این سرویس روشی نوین را پیش روی سازندگان، به ویژه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد.
در ماه آوریل اعلام شد که اپل اطلاعات مکانی کاربران را بدون اطلاع و اجازه آنها جمع آوری می‌کند اما اپل هنوز هم اصرار دارد که این اطلاعات بدون نام است.
بر اساس این گزارش گفته می شود، اگر اپل از اقدام خود مبنی بر جمع آوری اطلاعات مکانی کاربران دست برندارد احتمال ممنوعیت سرویس جدید GPS این شرکت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا