تکنولوژی

پرسش‌هایی درمورد آینده نوکیا

آی تی ایران – پس از اخباری که به تازگی در مورد نوکیا و واگذاری فعالیتهای نرمافزاری سیمبین به شرکت Accenture منتشر شد، حتما سوالاتی در مورد تصمیمات بعدی نوکیا برای کاربران پیش آمده است. ما در اینجا پرسشهای متداول کاربران را به همراه پاسخ شرکت نوکیا برای واضح شدن مطلب مطرح کرده ایم:

• آیا باز هم نوکیا در مورد امکانات و طراحی کاربری سیمبین نظر میدهد یا همه چیز بر عهده شرکت Accenture است؟
بله، باز هم نوکیا در مورد امکانات و طراحی رابط کاربری سیمبین تصمیم میگیرد اما تیمی از Accenture مسئول اجرای دیدگاهها و روند اجرای برنامهها خواهد بود.

• چگونه برونسپاری سیمبین به Accenture میتواند در نرمافزارهای آینده سیمبین مانند Anna تاثیرگذار باشد؟ آیا تاخیری هم خواهد داشت؟
تصمیات برای نرمافزارهای آینده هنوز در حال برنامهریزی است و تحت تاثیر اتفاقات اخیر قرار نخواهد گرفت.

• اگر نوکیا در سالهای آتی موفقیت زیادی کسب کند آیا دوباره به سمت سیمبین به عنوان پلتفرم اصلی باز خواهد گشت؟
نوکیا برای ساختن بهترین گوشیهای هوشمند و بهترین اکوسیستم گوشیهای هوشمند در جهان، تصمیم گرفته است از پلتفرم ویندوزفون برای پیشرفت استفاده کند.

• وقتی نوکیا اختیار سیمبین را به دست گرفت گفت «این راه پیشرفت است»، امروز بعد از همکاری با مایکروسافت میگوید «این راه پیشرفت است» چرا ما باید نوکیا را باور کنیم؟
فناوری با سرعت زیادی حرکت میکند و با گذشت زمان، شرکتها هم باید در جهت آنها حرکت کنند. کاملا مشخص است که نوکیا تصمیم دارد بهترین گوشیهای هوشمند را تولید کند و ما بر این باوریم که هم اکنون درستترین گام، پلتفرم ویندوزفون است.

• دقیقا از چه زمانی فعالیتهای سیمبین به شرکت Accenture منتقل میشود؟
روند انتقال طبق برنامهریزی تا پایان سه ماه آخر سال 2011 کامل میشود.
• بعد از تمام این اقدامات، ما اصلا نمیدانیم نوکیا به کجا میخواهد برود. نمیتوانیم نگرشها یا گرایشاتی را که نوکیا را به سمت پیشرفت تمایل میدهد تشخیص دهیم.
نگرش ما این است که: بهترین گوشیهای هوشمند دنیا را با استفاده از پلتفرم ویندوزفون تولید کنی و 150 میلیون گوشی هوشمند سیمبین را در آینده ارائه دهیم، ارتباط میلیارد کاربر بعدی با اینترنت را فراهم کنیم و آینده صنعت را تحت تاثیر قرار دهیم.

• در مورد Qt و MeeGo چطور، کجا توسعه پیدا میکنند؟
برنامههای Qt و MeeGo نوکیا توسط خود نوکیا ادامه خواهد یافت. تنها سیمبین بود که آن را به Accenture واگذار کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا