تکنولوژی

دعوت ياهو از برنامه نويسان

همكاران سيستم – شرکت ياهو مي‌خواهد برنامه‌نويسان را به نوشتن برنامه‌اي مخصوص سرويس تلويزيون اينترنتي آن موسوم به Connected TV ترغيب کند.
اين برنامه‌ها به صورت ويجت (Widget) بر روي سرويس تلويزيون ياهو نصب مي‌شوند و برنامه‌نويس مي‌تواند آن را به قيمت 0.99 تا 99 دلار بفروشد. بخشي از مبلغي که خريداران مي‌پردازند به ياهو مي‌رسد.

سرويس Connected TV ياهو بر روي تلويزيون‌هايي که قابليت اتصال به اينترنت را دارند توسط شرکت توليد‌کننده نصب مي‌شود و با استفاده از آن مي‌توان از ابزارهايي نظير پيش‌بيني وضع آب و هوا، اخبار، مشاهده فيلم و ويدئو به صورت آنلاين بهره برد. افزون بر اين ويجت‌ها امکانات ديگري را به کاربر عرضه مي‌کنند.

در حاضر سوني، سامسونگ، ال‌جي، ويزيو و توشيبا از اين سرويس ياهو بر روي تلويزيون‌هاي خود استفاده مي‌کنند. برنامه‌نويسان از آمريکا، انگليس، آلمان، اسپانيا، سوئد، فرانسه، کانادا و استراليا مي‌توانند با ياهو همکاري کنند. اين شرکت اعلام کرده در آينده نزديک برنامه‌نويسان کشورهاي ديگر نيز مي‌توانند در اين طرح همکاري کنند.
در حال حاضر استقبال شرکت‌هاي سازنده تلويزيون در استفاده از سرويس‌هاي اينترنتي بر روي محصولات خود روبه افزايش است.
کرول بارتز، رئيس شرکت ياهو در نشست وب2.0 که هفته گذشته برگزار شد گفت: «سرويس Connected TV‌ در شرايط خوبي قرار دارد ولي ما به تغييرات بازار ني توجه داريم و رويکرد اين سرويس را با تقاضاي مشتريان تغيير خواهيم داد.»
به گفته بارتز با ورود شرکت‌هايي نظير گوگل و اپل به بازار تلويزيون اينترنتي توجه به تغيير سرويس Connected TV از اهميت بالايي برخوردار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا