تکنولوژی

روزانه ۱۰۰هزار سايت راه‌اندازی می‌شود

همکاران سيستم – “پانکاج کديا”از مديران ارشد اينتل ضمن سخنراني در کنفرانس GigaOM Mobilize اعلام کرد، روزانه به‌طور ميانگين 100 هزار سايت اينترنتي جديد در سراسر دنيا راه‌اندازي مي‌شود.
به گفته او، سايت اينترنتي Flickr که در زمينه به‌اشتراک‌گذاري تصاوير فعاليت مي‌کند و زير نظر شرکت ياهو اداره مي‌شود، به‌تنهايي 4 ميليارد تصوير را در خود جا داده است. علاوه بر اين، ماهانه يک ميليارد عکس توسط مشترکان شبکه اجتماعي Facebook روي اينترنت به انتشار مي‌رسد و روزانه 30 ميليارد جست‌وجو در سايت اينترنتي گوگل انام مي‌شود.
شرکت اينتل معتقد است که در جريان گسترش روزافزون دامنه فعاليت‌هاي اينترنتي، دستگاه‌هاي الکترونيکي قابل‌حمل از جمله بسترهايي خواهند بود که از اين جريان استفاده مي‌کنند.
کديا در اين خصوص توضيح داد: “ما پيش‌بيني مي‌کنيم که ظرف چند سال آينده بيش از يک ميليارد رايانه همراه در اختيار کاربران جهاني قرار گيرد” که البته به گفته او، اين دستگاه‌ها مي‌توانند امکان برقراري تماس‌هاي تلفني را نيز فراهم کنند.
او همچنين اظهار داشت که شمار تلفن‌هاي همراه در سراسر جهان به 6 ميليارد عدد خواهد رسيد و اين در حالي خواهد بود که بيشتر کاربران از بيش از يک خط تلفن‌ استفاده خواهند کرد. اين جريان با کاهش قيمت دستگاه‌هاي قابل‌حمل مخصوص اتصال به اينترنت نظير نت‌بوک‌ها همراه خواهد بود و در عين حال، قابليت‌هاي مخاطراتي و ارتباطي در آن‌ها ارتقا خواهد يافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا