تکنولوژی

هر سطح را به کامپيوتر تبديل کنيد

مهر- موسسه MIT به مناسبت 25 سالگی خود نمایشگهی از دستاوردهایش در زمینه سطوح مشترک رایانه ای برگزار کرده و در آن برای اولین بار تکنولوژیهایی که می توانند هر سطحی را به رایانه تبدیل کنند به نمایش گذاشته است.
یکی از تکنولوژی هایی که در بیست و پنجمین سالگرد MIT برای اولین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است، سیستم LuminAR است، سیستمی که با استفاده از آن می توان رایانه ها را در بر روی هر نوع سطحی از جمله سطح میزهای کار و پذیرایی فعال کرده و با کمک اشاره از آنها استفاده کرد. این تکنولوژی با کمک سخت افزارهای اینتل و میکروویژن به مرحله کاربردی رسیده است.
سیستم LuminAR ترکیبی از پروژکتورها، رایانه ها و حسگرهایی است ه در یک ساختار در کنار هم قرار گرفته اند، ساختاری که می توان به راحتی آن را به یک چراغ مطالعه پیچ کرد. کاربر می تواند با استفاده از حرکات اشاره ای از سطح میز به عنوان صفحه کلید استفاده کرده و یا استفاده از ویدیو کنفرانس اسکایپ را آغاز کند.

محققان لابراتوار رسانه ای MIT بر روی دیگر تکنولوژی های رایانه ای نیز مطالعه دارند که از آن جمله می توان به ابداع مجله ای فیزیکی که بتوان اطلاعات را بر روی سطح آن تاباند اشاره کرد. دیگر پروژه ها با هدف بهبود ارائه خدمات در فروشگاه ها است. از جمله ایجاد امکان اسکن کردن کالاها برای دسترسی به اطلاعات ارزش غذایی و یا نمایش دادن تجهیزت الکترونیکی بر روی میز فروشنده تا به این شکل خریداران بتوانند از تفاوت میان کاربردهای گوشی های مختلف موبایل آگاه شوند.
درون سیستم LuminAR رایانه ای تک هسته ای قرار دارد که با محاسبات رایانه ای پیچیده روبات را که همان بازوی چراغ مطالعه است، کنترل کرده و منجر به حرکت کردن آن می شود. به این شکل می توان این رایانه را در مکانهای مختلف خانه نصب کرد و از سطوح مختلف در، دیوار، میز، کف زمین به عنوان سطح لمسی رایانه استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا