تکنولوژی

مايكروسافت از غول‌هاي فناوري شكايت كرد

ايسنا- پل آلن، ميلياردر و يكي از بنيانگذاران مايكروسافت از گوگل، اپل، فيس‌بوك و ياهو، يوتيوب، eBay و چند شركت ديگر شكايت كرده و آن‌ها را به نقض امتيازهاي انحصاري اينترنت متعلق به خود متهم كرد.
شركت AOL، نت فليكس، Office Depot و Staples ديگر شركت‌هايي هستند كه متهم شده‌اند چهار امتياز انحصاري مربوط به فن‌آوري وب اساسي را كه نخستين بار در دهه 1990 در Interval Research طراحي شد، نقض كرده‌اند.
شركت‌هاي غايب در اين شكايت مايكروسافت كه پل آلن آن را در سال 1975 و به اتفاق بيل گيتس بنيانگذاري كرده و در آن سرمايه‌گذاري قابل توجهي دارد و فروشنده اينترنتي آمازون هستند كه در شهر محل زندگي اين ميلياردر يعني سياتل مستقر است.
اين شكايت از سوي Interval Licensing مطرح شده كه در كنترل پل آلن است و صاحب امتيازهايي شركت پژوهش علوم رايانه و ارتباطات برچيده شده Interval Reserach است كه در سال 1992 توسط پل آلن و ديويد ليدل بنيان‌گذاري شده بود.
طبق شكايت مطرح شده، اين شركت بيش از 110 دانشمند، فيزيكدان و مهندس برجسته جهان را به خدمات گرفته و در راس طراحي نسل جديد علوم و فن‌آوري قرار دارد.
هم‌چنين اين شركت ادعا كرده به تامين پروژه‌هاي خارجي از جمله كارهاي انجام گرفته از سوي سرگي برين و لارنس پيج، بنيانگذاران گوگل كمك كرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا