تکنولوژی

جستجوگر ملی ايرانی راه‌اندازی می‌شود

موبنا- بسیاری از کشورهای دنیا دارای جستجو گر ملی و بومی هستند ،از این رو چرا کشور ایران با این تعداد کاربر نباید دارای جستجو گر ملی و بومی باشد .
رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق افزود :راه اندازی جستجو گر بومی و ملی ایرانی در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است تا هرچه سریعتر راه اندازی شود .
تقی پور با اشاره به اینکه این جستجو گر بومی و ملی ایرانی جایگزینی برای گوگل و یا یاهو نیست افزود :این جستجوگر به منظور پاسخگویی نیاز های داخلی و اطلاع رسانی به فارسی زبانان راه اندازی می شود، تا کاربران ایرانی برای نیاز خود از این جستجو گر بومی استفاده کنند .
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد :راه اندازی این جستجوگر بومی و ملی هم مناع ملی را به همراه دارد وهم مانع از برخی سوء استفاده های امنیتی از کاربران ایرانی می شود .
وی افزود :برخی از سایت های خارجی با دریافت اطلاعات شخصی و سوءاستفاده از این اطلاعات نه تنها منافع کاربران را به خطر انداخته اند، بلکه ناامنی هایی نیز برای کشورها ایجاد کرده اند .
وزیر ارتباطات تصریح کرد :مقدمات راه اندازی این جستجوگر بومی و ملی فراهم شده است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد .
گفتنی است شمار کاربران اینترنت در کشور ‪ ۱۲‬میلیون نفر است و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ‪ ۱۶/۱‬درصد می باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا