تکنولوژی

نوكيا از هشت توليدكننده ال سي دي شكايت كرد

نوكيا از هشت شركت توليدكننده نمايشگرهاي ال سي دي به اتهام دست‌ به ‌يكي كردن با يكديگر و تثبيت قيمت نمايشگرها شكايت كرد.

فارس – شركت نوكيا اميدوار است با پيروز شدن در اين پرونده قضايي بتواند خسارت ايجاد شده بابت پرداخت پول يشتر در جريان خريد نمايشگرهاي LCD براي تلفن‌هاي همراه از شركت‌هاي مختلف را جبران كند.

شكايت نوكيا از شركت‌هاي سيكو اپسون، هيتاچي، ال‌جي، فيليپس، سامسونگ، شارپ، توشيبا و چانگهوا پيكچر انجام شده است. اين شركت فنلاندي رقم كلي خسارتي را كه در اين جريان متحمل شده اعلام نكرده، اما گفته مي‌شود تباني توليدكنندگان نمايشگرهاي تلفن‌هاي همراه براي يك دوره 10 ساله، بين سال‌هاي 1996 تا 2006 به طول انجاميده و نوكيا در اين دوره زماني مجبور شده است هزينه‌هاي گزافي براي خريد نمايشگرها بپردازد.

شركت‌هاي ال‌جي، شارپ و چانگهوا در جريان تباني با يكديگر براي ثابت نگاه داشتن قيمت نمايشگرها در وزارت دادگستري آمريكا متهم شناخته شده و مجبور به پرداخت 585 ميليون دلار جريمه شده‌اند. در اين ميان شركت مخابراتي AT&T نيز با پيگيري پرونده‌اي مشابه ادعا مي‌كند متحمل خسارات فراواني از اين تباني شده است.

تباني توليدكنندگان نمايشگرهاي تلفن‌همراه خبر جديدي نيست و گفته مي‌شود همكاري مخفيانه شركت‌هاي فعال در اين حوزه سه سال قبل به اتمام رسيده و بر اين اساس، دنبال كردن اين پرونده‌ها نفعي براي مشتريان نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا