تکنولوژی

آغوش باز ویندوز 7 برای همه نیازهای کامپیوتری

از اواخر سال گذشته تاکنون اخبار زیادی در مورد نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت با نام7 Windows منتشر شد و انگیزه کاربران را برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم عامل کامل و پیشرفته بیشتر کرد. نسخه آزمایشی7 Windows از حدود دو هفته قبل به صورت رایگان روی اینترنت قرار گرفت تا کاربران با بارگذاری و نصب آن، بتوانند اشکالات این سیستم عامل را مشخص کرده و مایکروسافت را در تکمیل آن کمک کنند.

گفتنی است نسخه آزمایشی یا Beta یعنی اینکه سیستم عامل ممکن است اشکال و خطا داشته باشد که تا پیش از رفع آنها نمی توان نسخه نهایی را ارائه کرد.

«استیو بالمر» مدیرعامل مایکروسافت چندی پیش اعلا کرد ویندوز 7 نسبت به نسخه ویندوز ویستا سریع تر و کاربری تر و استفاده از ابزارهای موجود در آن آسان تر خواهد بود. اینطور که از صحبت های وی استنباط می شود، مایکروسافت در حال حاضر از تلاش های خود برای احیا و ترمیم ویندوز ویستا که ژانویه سال گذشته عرضه شده بود دست کشیده است. بالمر در این باره توضیح داد: «قصد داریم بهترین نسخه از ویندوز را در طول حیات مایکروسافت طراحی و عرضه کنیم و تاکنون تلاش های بسیاری را برای آماده کردن آن انجام داده ایم. ویندوز 7 علاوه بر افزایش سرعت بوت در کامپیوتر های شخصی، کاربری آسان تری نسبت به نسخه های دیگر ویندوز دارد.»

ویندوز ویستا که سرنوت آن
از پیشتر مشخص بود و پس از جایگزینی با ویندوز XP بیشترین انتقادها را برای مایکروسافت به همراه داشت، این روزها باز هم از محبوبیت آن کاسته شده و کاربران برای استفاده از نسخه جدید تر آن با نام ویندوز7 لحظه شماری می کنند. در زمان ورود، مشکلات سازگاری نخستین کپی های ویستا و نیازمندی های سخت افزاری برای اجرای این سیستم عامل بسیاری از مصرف کنندگان را از خرید این ویندوز بازداشت اما نکته جالب این است که نسخه بتای ویندوز 7 توسط مرورکنندگان مورد تحسین و استقبال قرار گرفته است و اتفاق نظر بر این است که این سیستم عامل جدید بسیار امیدبخش است و مایکروسافت موفق شده باثبات رین و پرسرعت ترین نسخه بتای ویندوز را در تاریخ فعالیت خود منتشر کند.

از زمان منتشر شدن نسخه
بتای عمومی سیستم عامل ویندوز 7
به طور روزافزون بر محبوبیت آن افزوده شده و برخی از تحلیلگران به این نتیجه رسیده اند که ویندوز ویستا به عنوان یک سیستم عامل کاملاً شکست خورده محسوب می شود. درحقیقت مشکلات سازگاری به همراه ایرادهای دیگر در این سیستم عامل باعث شد رسانه های خبری ظرف مدت بسیار کوتاهی انتقادات شدیدی را از این محصول داشته باشند و از محبوبیت آن بین کاربران بکاهند اما بسیاری فراموش کردند مایکروسافت به سرعت و با انتشار به روزرسانی های بسیار به رفع این مشکلا پرداخت. با این حال، عقیده عمومی در مورد ویستا نتوانست با مجموعه به روزرسانی ها تغییر کند.

مایکروسافت دریافت که نمی تواند کار چندانی انجام دهد تا ویستا را سیستم عامل برتر در دنیا کند و در نتیجه این شرکت به طراحی نسخه جدید ویندوز7 پرداخت که به استدلال بسیاری رابط کاربری آن به همراه معماری پردازش هسته مرکزی ویستا است. با این حال، مایکروسافت تاکید دارد سیستم عامل جدید این شرکت بیشتر شامل تحول است تا انقلاب؛ به علاوه اگر کسی در مورد تاثیر انقلاب ویستا فکر کند درخواهد یافت که مایکروسافت کار درستی انجام داده است.

این روزها سر و صدا برای عرضه ویندوز 7 به اندازه ا بالا گرفته است که برخی از خبرنگاران این احتمال را مطرح کرده اند که ویندوز 7 سهم قابل توجهی از بازار جهانی سیستم عامل Mac OS X اپل را خواهد ربود. اما یک دید منطقی نیز می تواند وجود داشته باشد که طبق آن، ویندوز دیگر سیستم عامل پیش فرض رایانه دانسته نمی شود و مردم می دانند گزینه های زیادی وجود دارد که ثابت کرده اند باثبات و سریع هستند.

به طور حتم شرکت مایکروسافت با سیستم عامل جدید خود به اهداف از پیش تعیین شده دست خواهد یافت زیرا از آنجا که مایکروسافت پی برده است که ویندوز 7 بزرگ ترین بازار این شرکت است، به طور قطع بخش زیادی از طرفداران XP را متقاعد خواهد کرد تا به محیط دید روی بیاورند.

مایکروسافت این روزها مدعی شده است با درس گرفتن از برخی نقاط ضعف ویندوز ویستا، ویندوز 7 را به گونه ای طراحی کرده که به بهترین نحو قادر به رفع و تامین نیازهای کامپیوترهای قابل حمل باشد.

ویندوز 7 بر خلاف ویندوز ویستا روی نوت بوک ها نیز از کارایی مناسب برخوردار است و عملکرد آن سریع و بدون هیچ گونه مشکلی انجام خواهد شد. مصرف کمتر منابع و انرژی در نوت بوک و اشغال کردن بخش کمتری از پردازنده و حافظه دستگاه در زمان انجام امور مختلف از دیگر مزایای ویندوز 7 برای کامپیوترهای همراه اعلام شده است. اینطور که مدیران مایکروسافت اعلام کرده اند، در صورت استفاه از ویندوز 7 روی یک نوت بوک، شارژ اولیه باتری برای مدت طولانی تری حفظ خواهد شد.

مایکروسافت به طور عمومی تاریخ عرضه نسخه نهایی ویندوز 7 را اوایل سال 2010 اعلام کرده اما تقویم داخلی این شرکت تاریخ انتشار برنامه ریزی شده را سوم ژوئن 2009 تعیین کرده است. این نسخه هفتمین نسخه از سیستم عامل ویندوز است به همین دلیل نام آن را ویندوز 7 گذاشته اند. شرکت مایکروسافت برای نخستین بار ویندوز 7 را در «کنفرانس طراحان حرفه ای» و «کنفرانس مهندسی سخت افزار ویندوز» نمایش داد.

آخرین خبرهای رسیده نشان می دهد، مایکروسافت قصد دارد شش نسخه از ویندوز 7 عرضه کند. «مایک یبارا» مدیر مرکز تولید Windows در مایکروسافت گفت: «ما تحقیقات وسیعی را در این زمینه انجام داده و گفت وگوهای فراوانی را با شرکای خود که در زمینه سخت افزار فعالیت می کنند و همچنین با کاربران انجام دادیم. بزرگ ترین چالش ما این است که بیش از یک میلیارد مشتری داریم. اینکه ما بتوانیم همه آنها را با یک نسخه از سیستم عامل خود راضی کنیم بسیار دشوار است. ما مشتریانی داریم که می خواهند همه قابلیت ها و امکانات سیستم عامل را در اختیار داشته باشند و بیشتر مشتریان معلوم و عادی ما اعلام کرده اند سیستم عاملی می خواهند که با آنها رشد کند.»

مایکروسافت اعلام کرد تاکید
اصلی خود را بر دو نسخه Windows7Home Premiu رای بخش زیادی از کاربران و
Windows 7 Professional برای کاربران تجاری قرار داده است. اینها به دو نسخه سیستم عامل Windows XP برمی گردند که دو نسخه آن شامل Home و Professional می شد.
به هر حال مایکروسافت به پشتیبانی خود از چهار نسخه دیگری که برای Windows Vista ارائه کرده بود، ادامه خواهد داد. این گزینه ها شامل نسخه های Home Starter Edition Basic مخصوص کشورهای در حال توسعه،Enterprise و Ultimate می شوند.

در مقایسه، شرکت اپل در هر بار عرضه تنها یک نسخه از سیستم عامل Mac OS X را وارد بازار می کند. این سیستم عامل مشتریان بسیار کمتری نسبت به Windows دارد و بر اساس برخی تخمین ها، تعداد مشتریان آن در سراسر دنیا بین 30 تا 50 مییون نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا