تکنولوژی

ITنويسي، طفلي كه دستش را نمي‌گيرند

نام نویسنده: ايمان بيك

فناوران – نيمه دوم عمر 14 ساله جشنواره مطبوعات، شاهد ظهور و حضور پررنگ رسانه‌هاي تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات در كنار رواج تاسيس سرويس‌ها و صفحات IT در اكثر روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي كشور بوده است. اما اين گلايه كهنه كه ITنويسي همچنان به طرز اعجاب‌انگيزي از سوي مسوولان جشنواره ناديده گرفته مي‌شود، باقي است.

واقعيت اين است كه –به اذعان متوليان امر توسعه ICT در ايران-مطبوعات فناوري اطلاعات، نقشي انكارناشدني در توسعه اين فناوري روز بازي كرده‌اند، در “معادلات” تاثيرگذار بوده‌اند و در عين حال از “معاملات” بر كنار. ITنويسي به عنوان شاخه‌اي از روزنامه‌نگاري تخصصي، نهالي خرد بوده كه با تلاش جوانان علاقه‌مند اين مرز و بوم –و بگذاريد بي‌پرده بگويم؛ با حداقل حمايت بزرگان روزنامه‌نگاري ايران- برباليده و به بخشي اثرگذار و غيرقابل چشم‌پوشي تبديل شده است.

اما همچنان ديده نمي‌شود، داوري نمي‌شود، راهنمايي نمي‌شود، حمايت نمي‌شود و البته، گاه و بي‌گاه بنا به موقعيت و “لزوم” مورد “استفاده” قرار مي‌گيرد.

در شرايطي كه تاكيد مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر توسعه تخصص‌گرايي در رسانه‌ها و حمايت از رسانه‌هاي تخصصي است، داوري‌شدن IT به عنوان شاخه‌اي مستقل و تخصصي در جشنواره مطبوعات، خواسته زيادي نيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا