تکنولوژی

سيم‌كارت‌هاي قطع شده با مسنجر فعال مي‌شوند

دنیای اقتصاد- اگر به علت ديركرد پرداخت قبض تلفن همراه با قطعي سيم‌كارت مواجه شديد، ديگر لازم نيست پس از پرداخت مبلغ دوباره به دفاتر مخابراتي مراجعه كنيد.

به گفته زهير طيب مدير يكي از دفاتر خدماتي، كاربران مي‌توانند با اضافه كردن ID مسنجر ياهو، MCI-IRAN به ليست تماس‌هاي خود و ارسال شماره تلفن خود به اين ID سيم‌كارت خود را دو ساعته فعال كنند.
طيب يادآور شد:‌ بخشي از اين سيستم فعال شده و پس از گذشت يك هفته از مراحل آزمايشي خود اجرايي شده است، مشتركان همچنين مي‌توانند اگر سوالي در زمينه مباحث تلفن همراه دارند از اين طريق مطرح كرده و پاسخ آن را دريافت كنند.
او تصريح كرد: اين ID از ساعت 8 صبح تا 20 شب فعال است و توسط اپراتوري به تمام متقاضيان در سطح كشور پاسخ داده مي‌شود، اين سيستم در برخي از دفاتر وجود دارد و در فازهاي بعدي امكانات جديدي به آن اضافه خواهد شد.
ابراز تمايل وزارت ICT براي كنترل پيام‌هاي كوتاه
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ گونه الزام و اصراری برای کنترل و فیلتر کردن پیام‌های کوتاه ارسالی کاربان ندارد.
صمد مومن‌با…، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه ایران اظهار داشت: شرکت مخابرات و ارتباطات سیار هم‌اکنون امکان نظارت و کنترل بر پیام‌های کوتاه ارسالی کاربران را ندارد.
وی گفت: افراد از این آزادی برخوردار هستند تا پیام‌های کوتاه با مضامین‌های گوناگون برای یکدیگر ارسال کنند به گونه‌ای که در برخی ایام و مناسبت‌‌های ویژه چندین هزار پیام کوتاه از جانب کاربران ارسال شده و وزارت ارتباطات در این خصوص هیچ گونه دخالتی نداشته است.
معاون پارلمانی وزارت ارتباطات با تاکید بر این که کمبود قوانین در این حوزه مشاهده مي‌شود، افزود: کربران مي‌توانند در صورت دریافت SMS‌های غیراخلاقی و نامطلوب با مراجعه به مراجع قضایی شکایت خود را در این مراکز مطرح کنند.
وی افزود: وزارت ارتباطات نیز با دریافت حکم مراجع قضایی اطلاعات موجود از جمله محتوای پیام‌های کوتاه را در اختیار دادگاه قرار مي‌دهد.
وی گفت: تا دستور قوه قضاییه در این زمینه وجود نداشته باشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هیچ گونه قدرت اجرایی برخوردار نیست.
مومن‌با… تاکید کرد: در صورتی که کنترل و نظارت بر محتوای پیام‌های کوتاه بر وزارت ارتباطات تکلیف شود این وزارتخانه و شرکت ارتباطات سیار کنترل خود را آغاز مي‌کنند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامي ‌مي‌تواند مصوبه ای را در این خصوص داشته باشد و این امر نیز مانند کمیته تعیین مصادیق به عهده وزارت ارتباطات گذاشته شود.
اجزاي قيمت سيم‌كارت دولتي 2 هفته ديگر مشخص مي‌شود
خبر ديگري حاكي است رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: ظرف دو هفته ديگر اجزاي قيمت سيم‌كارت دولتي توسط كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تعيين خواهد شد.
محمود خسروي در گفت‌وگو با فارس در خصوص تعيين اجزاي قيمت سيم‌كارت دولتي اظهار داشت: هم‌اكنون پيشنهاد بررسي بهاي اجزاي سيم‌كارت شركت مخابرات ايران به كميسيون تنظيم مقررات ارسال شده است.
و پيش‌بيني كرد تا دو هفته ديگر اجزاي قيمت سيم‌كارت دولتي توسط سازمان تنظيم مقررات نهايي شود.
دور تازه ثبت‌نام سيم‌كارت‌هاي اعتباري و دائمي شركت ارتباطات سيار از روز شنبه، 23 تيرماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود.
براساس تصميم شوراي اقتصاد و هيات وزيران در خصوص كاهش قيمت واگذاري هر خط تلفن همراه ، به استناد بند «ب» ماده 4 قانون «اصلاح موادي از قانون برنامه سوم توسعه و چگونگي برقراري و وصول عوارض و ساير وجوه از توليد كنندگان كالا، ارائه‌دهندگان خدمات و كالاهاي وارداتي» (قانون مشهور به تجميع عوارض) و به استناد نامه شماره 25428/739 معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جموري، قيمت واگذاري هر خط تلفن همراه، با احتساب مبلغ 576 هزار ريال به عنوان ماليات، معادل 2ميليون و 880هزار ريال تعيين مي‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا