تکنولوژی

توسعه كارآفريني در سايه فناوري اطلاعات تضمين مي شود

آی تی ایران – فناوری اطلاعات یک اصل مهم در پيشرفت صنعتي کشور محسوب مي شود وتوسعه كارآفريني در سايه كاربرد آن تضمين مي شود.

به گزارش ستاد خبری همایش کارآفرینی دیجيتالی؛ مهندس خسرو سلجوقی عضو شوراي سياستگذاري نخستين همايش كارآفريني ديجيتالي ر شرايطي كه اندك زماني به برگزاري اين همايش باقي است با بیان اینکه بر اساس پيش بيني ها؛ طي دهه آینده 70 درصد رشد ناخالص اقتصاد جهان در بخش اطلاعات و ارتباطات است، تاكيد كرد: در صورتي كه دربخش تحقیق و توسعه سرمايه گذاري شود سه هزاردرصد بازگشت سرمايه حاصل مي آيد.

وی ادامه داد: امروزه درجهان، كارآفريني بصورت ديجيتالي در زمينه كسب و كار و بطوراخص تجارت الكترونيكي از طريق شبكه پهناور اینترنت بیش از 84 درصد از فضاي سايبر را به خود اختصاص مي دهد و این درحالی است که مسائل فکری وعلمی به ترتیب 5/1 و 6 درصد از آمار فوق را تشکیل می دهند.

معاون فناوری اطلاعات وزارت کارو اور اجتماعی خاطر نشان كرد: اين مسئله جايگاه مهم كارآفريني ديجيتالي و فضاي مناسب و رشد روز افزون آن سوار بر ساختار الكترونيكي و فناوري اطلاعات و ارتباطات را خصوصا براي رشد اقتصادي و توسعه پايدار كشور به خوبي نشان داده و به اثبات مي رساند.
سلجوقي با تاکید بر استفاده صحیح از فناوری اطلاعات در کشور اظهار داشت: استفاده مناسب ازIT نیازمند دسترسی به فناوری های زیر ساختی از جمله پول، امضا وهویت الکترونیکی و همچنین زیر ساخت خدماتی است که همانا آن نیازمند اطلاعات وآگاهی است.

وي در اين مورد با اشاره به آموزش و فرهنگ سازي گفت: برگزاری همایش ونمایشگاه کارآفرینی دیجیتالی می تواند نقش موثری را در اين باب ایفا کند.

او با بیان اینکه نقشه جدید اقتصادی دنیا فاقد طول و عرض است ادامه داد: در این نقشه هر کشور نسبت به ارائه خدمات خود جا یگا هی را انتخاب می کند؛ توجه به این مسئله اصل مهم فناوري اطلاعات در كنار فناوري هاي مهم روز و بكارگيري مناسب آن ضروري است.

مدير کل كارآفريني وزارت كار و امور اجتماعی اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل اشتغال زا در ميان اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان، بکارگیری فناوري اطلاعات و کارآفرینی ديجيتالي است كه این امر نیازمند آموزش، ارائه اطلاعات وصرف زمان كافي است.

سلجوقي در پایان با اشاره به تلقي ادرست از كارآفريني در ميان جامعه، گفت: برخی از دست اندرکاران و افراد جامعه، کارآفرینی را معادلی برای اشتغال می دانند؛ در حالی که کارآفرینی تنها یک ایده و تفكر براي شناسایی فرصت های اشتغال زایی و همچنین ایجاد برنامه کسب و کار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا