تکنولوژی

باز هم جنجالی ديگر برای ويستا

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شرکت مایکروسافت، در پاسخ به شکایت گوگل از بخش جست‌وجوی کامپیوتری ویستا، ویندوز ویستا را اصلاح خواهد کرد.
در پی توافق‌نامه‌ای با دادگستری و 17 نماینده از حوزه کلمبیا، مایکروسافت پذیرفت که انتخاب پیش‌فرضی برای کاربران ویستا ایجاد کند تا بتوانند برنامه جست‌وجوی دسک تاپ را بر روی کامپیوترهای شخصی دارای ویندوز انتخاب کنند.
این عملکرد که به نام “Instant Search” نامیده می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا جستار جست‌وجو را وارد کرده و فهرستی از نتایج موجود را از بخشی از هارد دیسک که دارای مفهوم جست‌وجوست، دریافت نماید.
د بخشی از این توافق‌نامه، مایکروسافت متعهد شده تا لینک‌هایی را درون اینترنت اکسپلورر ویندوز و منوی جست‌وجوی “Start” قرار دهد تا کاربران به راحتی به پیش فرض سرویس جست‌وجوی دسک تاپ دسترسی داشته باشند.
این تغییرات در سرویس پک و یا نسخه تجدید شده نرم‌افزار ویندوز ویستا معرفی خواهند شد.
بنا به پیش‌بینی مایکروسافت، نسخه آزمایشی سرویس پک 1 ویستا تا پایان سال جاری آماده خواهد بود.
براساس این توافقنامه، همچنین مایکروسافت ملزم شده تا برای بهبود عملکرد سرویس جست‌وجوی دسک تاپ بر روی ویستا، اطلاعات فنی بیشتری به توسعه‌دهندگان سوم شخص از جمله گوگل ارائه دهد.
این تغییرات که از شکایت گوگل در ماه دسامبر نشأت گرفته‌اند. در این شکایت گوگل خواستار ایجاد مشخصه‌ای در ویستا شده که کاربران بتوانند به راحتی در هارد درایو به جست‌وجو بپردازد، بدون آنکه به یک سرویس جست‌وجوی دسک تاپ دیگر مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا