تکنولوژی

اجرائي شدن دولت الكترونيك در استان كرمان در دستور کار دولت

آی تی ایران – هادی وزير زاده، رئيس سازمان نظام صنفی رايانه ای استان کرمان عنوان کرد: پس از سفر هيئت دولت به استان کرمان در ارديبهشت ماه گذشته از جمله مصوبات دولت در اين سفر در حوزه فناوری اطلاعات اجرائي شدن روند ستقرار دولت الكترونيك در استان كرمان است.

وزيرزاده افزود: پيگيري مصوبات هيئت دولت در سفر استانی به کرمان از طريق ستاد دولت الکترونيک که هم اکنون در استانداری کرمان تشکيل شده است در حال انجام است.

در اين راستا كارگروه فن آوري اطلاعات که قبلا در استانداری تشکيل شده بود پس از سفر آقای احمدی نژاد و هيئت همراه در استانداري كرمان به ستاد دولت الكترونيك تغيير نام يافت و استانداركرمان نيز شخصا رياست اين ستاد را عهده دار شدند.

رئيس سازمان نظام صنفی رايانه ای استان کرمان با اشاره به حضور مهندس انجم شعاع مشاورIT استانداری كرمان در اين جلسات كه از فعالن اين رشته در استان کرمان نيزمی باشند افزود: ايشان سابقا سرپرستي اداره ديتا شركت مخابرات را عهده دار بودند و اکنون نيز به عنوان دبير اين ستاد انتخاب شده اند. وزير زاده افزود از ديگر اعضاءاين ستاد می توان به تعدادي از مسئولين سازمانهاي دولتي و به تناسب موضوع ، مدعوين مربوطه در اين ر حوزه کاری اشاره نمود.

وی با بيان اينکه اين ستاد در طی يكماه گذشته جلساتی را نيز برگزار نموده افزود: از جمله مصوبات ستاد دولت الکترونيک در استان کرمان به انجام رساندن طرح هاي كوتاه مدت و بلند مدت IT مي باشد كه به طور مشخص طرح پرداخت هاي الكترونيك درسال جاري با تاکيد ويژه از سوی آقای احمدی نژاد در اولويت قرار گرفته است که در اين راستا نيز طرح توسط كميته فني پرداختهاي الكترونيك راهبري ميشود.

وزير زاده در خصوص اينکه آيا استان کرمان به عنوان پايلوت برای اجرای طرح های دولت الکترونيک انتخاب شده است يا خير عنوان کرد، بر اساس تاکيدی که رياست جمهور در اين سفر داشتند موضوع مصوبات سفر استانی هيئت دولت مسئله پايلوت دولت الکترونيک در اين استان نيست بلکه بحث اجرايي نمودن و عملياتی شدن خدمات دولت الکترونيک در دستور کار دولت قرار گرفته است. بر اين اساس افتتاح دفاتر دولت الكترونيك در شهرها و روستاها با استفاده از وامهاي زودبازده در جهت بسترسازي لازم براي پيشبرد اين برنامه و تاکيد بر بومي بودن مجريان طرح نيز از ديگر موضوعاتی است که در مذاكرات ستاد دولت الکترونيک بر آن تاكيد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا