تکنولوژی

ارتباطات سیار از ریجستری گوشی های قانونی ناتوان است

تالیا نیوز – مدیر عامل شرکت موبایل پلاس ادعا کرد : شرکت ارتباطات سیار به علت کمبود امکانات فنی نمی تواند گوشی های قانونی را رجیستر کند.
شرکت مخابرات ایران با همکاری شرکت ارتباطات سیاراز اواسط سال گذشته برای جلوگیری از قاچاق تلفن همراه ، اقدام به ثبت شماره سریال گوشی های وارداتی از مجرای قانونی کرد که در اصطلاح به این کار رجیستر کردن گوشی در شبکه مخابرات گفته می شود.
“محمود بهجتی اردکانی”، روز پنج شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه اظهار داشت: از اسفند ماه سال 85 بیش از300 هزار گوشی به صورت قانونی وارد ایران شده است که به دلیل نبود امکانات فنی، مخابرات و شرکت ارتباطات سیار از رجیستر کردن آنها نا توان بودند.
وی مدعی شد : این گوشی ها با برندهای متنوع ، بدون استفاده در انبار های شرکت ها انباشته شده اند.
وی گفت : با واگذاری سیم کارت های اپراتور اول ،دوم ، ایرانسل و استهلاک گوشی ، نیاز داخلی به گوشی تلفن همراه در سال گذشته نزدیک به 11 میلیون دستگاه براورد شده است.
بهجتی بابیان این که براساس آمار منتشر شده از گمرگ ، در یک سال گذشته فقط یک میلیون گوشی به صورت قانونی وارد کشور شد ، ادامه داد: بقیه گوشی های موجود در کشورکه نزدیک به 9 میلیون براورد می شود، به صورت قاچاقی وارد کشور شده است.
مدیر عامل این شرکت وارد کننده گوشی نوکیا گفت: برغم ادعای وزیر صنایع مبنی بر تولید شش میلیون گوشی در داخل کشور ،نه تنها هیچ گونه تولیدی در سطح وسیع صورت نگرفت ، بلکه بازار گوشی تلفن همراه با آشفتگی روبه رو شد.
وی اظهار داشت : با افزایش تعرفه تلفن همراه از 4 در صد به 60 درصد ، بیش از 9 میلیون گوشی قاچاق وارد کشور شده و در عین حال مصرف کنندگان امکان استفاده از خدمات پس از فروش را نخواهند داشت.
بهجتی اردکانی افزود : همچنین دولت نمی تواند از سود قانونی برای ورود این کالا به داخل کشور استفاده کند.
مدیر این شرکت ، هرگونه تغییر و نوسان از جمله افزایش،کاهش تعرفه توسط دولت را در ابتدا مستلزم مشورت و هم اندیشی با کارشناسان ومتخصصان دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا