تکنولوژی

گوگل ابزار استفاده افلاین از اینترنت را ارایه داد

گوگل ابزاری طراحی کرده است که کاربران می توانند با استفاده از آن به صورت آف لاین به خمات اینترنتی بدون وصل شدن به اینترنت، دسترسی داشته باشند.

یکی از محدودیت های اساسی خدمات اینترنتی از جمله ای میل(پست الکترونیکی)، نگارش و استفاده از تقویم آن است که کامپیوتر باید به اینترنت وصل شده باشد.

اما این ابزار که “گیرز” (Gears) نامیده می شود به کاربرامکان می دهد که به اطلاعات آن لاین و خدمات دیگر مرورگرها در زمان وصل نبودن به اینترنت نیز دسترسی داشته باشد.

با استفاده از گیرز، اطلاعات آن لاین که معمولا در سرورهای اینترنتی نگهداری می شوند، می توانند بصورت آف لاین روی کامپیوترهای شخصی ذخیره شوند. بعد از وصل شدن مجدد کاربر به اینترنت، این اطلاعات دواره به هنگام خواهند شد.

این ابزار در روز توسعه جهانی گوگل با حضور پنج هزار نفر در سیمنارهای دور جهان معرفی شد. گوگل گیرز ابزاری است که با استفاده از آن به خدمات انواع مرورگرهای اینترنتی از جمله اینترنت اکسپلورر برای استفاده در زمان قطع بودن اینترنت، می توان دسترسی یافت.

گوگل قصد دارد مردم را به استفاده از این ابزار جدید مجانی فراخواند تا حتی در زمان قطع بودن اینترنت نیز بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

‘پر کردن شکاف’

کریس پرینس، مهندسی که سرپرستی طرح گیرز را برعهده داشته، در کنفرانسی در لندن گفت: “ما می خواهیم تجربه مشابهی بین استفاده آف لاین و آن لاین از اینترنت پدید آوریم.”

جف هوبر، معاون مهندسی گوگل نیز می گوید این ابزار تازه شکاف بزرگی را در زمینه دسترسی به اطلاعات اینترنت پر کرده است: “اینترنت رسانه ای کارآرا است اما شما همیشه نمی توانید به آن متصل باشید.”

خبرخوان های اینترنتی(RSS) گوگل نیز بصورت آف لاین کار خواهد کرد اما این کمپانی طرح های دیگری برای اینکه سایر برنامه هایش نیز بصورت آف لاین کار کنند، در دست دارد.

آقای هوبر می گوید ای میل، تقویم و برنامه های نگارش گوگل نامزدهای خوبی برای دسترسی آف لاین کاربران به آنها هستند.

گیرز در حال حاضر با اغلب مرورگرها مانند فایر فاکس و اینترنت اکسپورر کار می کند و به زودی با سفری و اپرا نیز کار خواهد کرد.

اریک اشمیت مدیر گوگل در بیانیه ای گفت: ما عمیقا به قدرت جامعه اطلاعاتی برای گسترش دادن این فن آوری جدید اعتقاد داریم تا محصولات تازه ای را که به سود همگان باشد، ارائه کنیم.

ابزارهای تازه

گوگل همچنین در این کنفرانس ابزار نقشه کوچک خود را معرفی کرد، ابزاری که بخشی از کاربردهای نقشه گوگل دارد.

گزارشهای خبری، وضع آب و هوا، قیمت مسکن و نمودارهای جرائم می تواند در این نقشه جدید ظاهر شود تا تصویربهتری از اطلاعات مربوط به هر منطقه ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا