تکنولوژی

نسل سوم تلفن‌همراه فقط مال اپراتور سوم است

به جهت حفظ فضاي تجاري اپراتور سوم، به اپراتورهاي اول و دوم اجازه ورود به نسل سوم تلفن‌همراه داده نخواهد شد.

فناوران- لطف‌ا… سبوحي، معاون تنظيم و صدور مجوز سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اين مطلب گفت: يكي از وظايف رگولاتور تنظيم بازار از طريق وضع قوانيني است كه قادر به حفظ سهم اپراتورها در بازار باشد.

وي افزود: به همين منظور و باتوجه به بررسي‌هاي انجام شده تصميم داريم تا براي حفظ وضعيت بازار اپراتور سوم در يك مدت زمان خاص از ورود اپراتور اول و دوم براي ارايه سرويس‌‌هاي نسل سوم تلفن‌همراه جلوگيري ‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: اين موضوع مقطعي بوده و رگولاتور فقط درجهت قوت گرفتن و شكل‌گيري اپراتور سوم در بازار تلفن‌همراه اين قانون را اجرا مي‌كند.

وي با بيان اينكه اپراتورهاي اول و دوم تنها مي‌توانند به ارايه سرويس‌هاي نسل 75/2 تلفن‌همراه در ايران بپردازند، گفت : باند فركانسي كه به اپراتور سوم اختصاص مي‌يابد باند اختصاصي ويژه‌اي است به طوري كه اين اپراتور بتواند تمامي سرويس‌هاي نسل سوم تلفن‌همراه را در ايران ارايه كند.

سبوحي در پاسخ به اين سوال كه آيا تاكنون ميزان مشتركان اپراتور اول در پروانه‌اي كه رگولاتور در حال تدوين آن است تعيين شده، گفت: تاكنون در اين مورد بررسي خاصي انجام نشده است.

وي افزود: البته از شركت ارتباطات سيار خواسته‌ايم مستندات مربوط به تعهدات اپراتور دولتي را تا پايان برنامه پنج‌ساله چهارم به سازمان تنظيم مقررات ارايه كند.

وي تصريح كرد: همچنين از اپراتور اول خواسته شده تا پيش‌بيني و چشم‌اندازي كلي از پتانسيل‌ها و وضعيت بازار طي سال‌هاي برنامه پنجم توسعه را همراه با طرح تجاري خود به رگولاتوري ارايه دهد.

معاون تنظيم وصدور مجوز سازمان رگولاتوري عنوان كرد: طبق مذاكرات انجام شده شركت ارتباطات سيار در حال تهيه موارد خواسته شده است و تاكنون هيچ مستنداتي به رگولاتور ارايه نكرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا