تکنولوژی

سنجش ديجيتالي زمان

بازار ديجيتال- براي برخي از افراد كه در دنياي ديجيتال امروز زندگي مي‌كنند، استفاده از تجهيزات ديجيتالي اهميت و لذت بيشتر دارد تا تجهيزات آنالوگ و معمولي.

ساعت يكي از لوازمي است كه اكثر ما يك نمونه ارزان يا گران قيمت آن را در اختيار داريم و براي آگاهي از زمان مورد استفاده قرار مي‌دهيم. به غير از انواع ساعت‌هاي عقربه‌اي موجود در بازار، بسياري از افراد از ساعت‌هاي ديجيتالي استفاده مي‌كنند و ترجيح مي‌دهند حتي زمان را هم ديجيتالي بسنجند.

در حال حاضر كاسيو، سيكو، سيتي‌زن، اورينت و… از توليدكنندگان مطرح ساعت ديجيتال هستند كه انواع اين كالا را در مدل‌ و طرح‌هاي مختلف به بازار عرضه كرده‌اند.

طبق اعلام فعالان بازار خريد‌و‌فروش ساعت، كاسيو معروف‌ترين توليدكننده انواع اعت ديجيتالي روميزي و مچي است كه كالاهاي خود را در طرح و مدل‌هاي مختلف البته با قيمت‌هاي گوناگون به بازارهاي جهاني عرضه مي‌كند.

عبداللهي يك فروشنده ساعت در بازار بزرگ تهران، قيمت ساعت‌هاي ديجيتالي كاسيو را بين 5/1 تا 400هزار تومان اعلام مي‌كند و معتقد است قيمت انواع ساعت ديجيتالي مچي با مارك كاسيو در بازار با توجه به كشور توليد يا مونتاژكننده و كارآيي ساعت متفاوت است.

به عنوان مثال، ساعت‌هاي ديجيتالي ساده كاسيو كه محصول كشور چين هستند، با قيمتي حدود يك‌هزار و 500 تا 8هزار تومان و انواع ديجيتالي ساعت كه قطعات آن محصول كشور ژاپن بوده و كشور چين تنها مونتاكننده اين ساعت‌ها است با قيمتي حدود 12 تا 25هزار تومان به فروش مي‌رسند.

ساعت‌هاي ژاپني اصل كاسيو كه ضدآب نيز هستند قيمتي حدود 50 تا 400هزار تومان دارند.
البته برخي از فروشندگان معتقدند نمي‌توان قيمت‌گذاري دقيقي روي اين ساعت‌ها كرد و اين ساعت‌ها در فروشگاه‌هاي مختلف با حدود 10 تا 50هزار تومان نوسان قيمت به فروش مي‌رسند.
قيمت ساعت‌هاي روميزي ديجيتال شركت كاسيو نيز بين 6هزار و 500 تا 30هزار تومان اعلام شده است.

فروشندگان قيمت ساعت‌هاي ديجيتال سي‌تي‌زن، جي‌شاك و سيكو را نيز به ترتيب در حدود 80 تا 300هزار، 50 تا 80هزار و 70 تا 250هزار تومان اعلام مي‌كنند و معتقدند اين قيمت‌ها بستگي شديدي به اصل بودن ساعت، كارايي‌هاي آن، ضمانتنامه و… دارد.

به گفته فعالان بازار، ساعت‌هايي كه فاقد ضمانتنامه معتبر و دفترچه راهنما هستند با قيمتي به مراتب پايين‌تر از ساير ساعت‌ها به فروش مي‌رسند.

در حال حاضر نمونه‌هاي چيني ساعت‌هاي سي‌تي زن و سيكو به ترتيب با قيمتي حدود 25 تا 35 و 15 تا 30هزار تومان به فروش مي‌رسند.

لاروس نيز يك مارك متفرقه از ساعت‌هاي ديجيتال است كه قيمتي حدود 7 تا 15هزار تومان دارد.
طبق اعلام فعالان بازار طي يك سال گذشته تغيير خاصي در قيمت انواع ساعت مشاهده نشده است و اكثر ساعت‌هاي گارانتي‌دار حتي با ورود مدل‌هاي جديدتر با قيمت‌هاي سابق به فروش مي‌رسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا