تکنولوژی

ايران و رتبه چهارم در ثبت دامنه

مدير ثبت دامنه‌‏هاي اينترنتي، گفت: طبق آمار دانشگاه كنتاكي آمريكا ايران جزء چهار كشور اول در ثبت دامنه‌‏هاي اينترنتي كشوري است.
دكتر سياوش شهشهاني، با تاكيد بر رشد ثبت دامنه‌‏هاي اينترنتي در كشور، اظهارداشت: در حال حاضر 52 هزار و 581 دامنه لاتين با پسوند ir و 2 هزار و 28 دامنه فارسي با پسوند ايران ثبت شده است كه رشد دامنه دات ir بسيار قابل توجه است.
وي، با بيان اين كه ايران همگام با اسپانيا ، فرانسه و ويتنام در رشد دامنه‌‏هاي كشوري جايگاه مناسبي را به خود اختصاص داده است، تصريح كرد: طي دو سال اخير اين كشورها بالاترين ميزان درصد رشد ثبت دامنه كشوري را داشتند.
دكتر شهشهاني، با تاكيد بر اين كه ثبت دامنه لاتين ‌‏ir در ايران نسبت به سال گذشته دو برابر شده، پيش بيني كرد؛ در تابستان سال 87، رقم ثبت دامنه لاتين ir ، 6 رقمي و به 100 هزار برسد.
وي، با بيان اين كه در كشورهاي اروپاي غربي تعداد دامنه‌‏هاي كشوري بالا است، يادآورشد: در منطقه خاورميانه ايران سرعت رشد خوبي را در ثبت دامنه نسبت به ديگر كشورها داراست.
مدير ثبت دامنه‌‏هاي اينترنتي، با اشاره به تعداد دامنه‌‏هاي ثبت شده در كشورهاي همسايه ايران تاكيد كرد و افزود: درمنطقه خاورميانه و كشورهاي همسايه تعداد ثبت دامنه‌‏هاي اينترنتي كشوري به 100 هزار دامنه نرسيده است.
وي، با بيان اين كه تعداد دامنه‌‏هاي ثبت شده با پسوند net ، com وorg در اكثر كشورها چند برابر ثبت دامنه‌‏هاي كشوري است، ياد آورشد: در كشور ما تعداد دامنه‌‏هاي اينترنتي ثب شده با پسوند com ،‌ net و org نزديك به 70 هزار بوده؛ اما رشد ثبت آن بسيار كمتر از ثبت دامنه كشوري با پسوند ir است.
دكتر شهشهاني، خاطرنشان كرد: تعداد ثبت دامنه‌‏هاي ir در ايران سريع‌‏تر از دامنه‌‏هاي com ،‌ net و org به 100 هزار خواهد
رسيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا