تکنولوژی

مايكروسافت و عرضه يك نسخه جديد

مایکروسافت مي‌خواهد نسخه تازه و آزمایشی ویژوال استودیو را با نام «اورکاس» عرضه کند.
مایکروسافت زمان عرضه این محصول را گزارش نداده است، اما گمان می‌رود کمی پس از نسخه بتا، نسخه اصلی منتشر شود.
این نسخه اولیه ویژگی‌های نسخه کامل را ندارد، اما می‌تواند پیش زمینه‌ای از این فناوري را نمايان سازد و روشن کند مایکروسافت در سال گذشته چه کاری انجام داده است.
مایکروسافت به تازگي برای نرم‌افزار ویژوال استودیو 2005 به‌روزرسانی تازه‌ای را عرضه کرده است که با افزود این بسته نرم‌افزاری، مقداری از ويژگي‌هاي نسخه اورکاس دیده می‌شود.
مایکروسافت مي‌كوشد تا این نرم‌افزار با آفیس 2007 و ویندوز سرور لانگ‌هورن سازگاری كامل داشته باشد. همچنین مایکروسافت مي‌كوشد با طراحی بهتر و کاربرپسند، بهره‌گيري از این برنامه را در ميان برنامه‌نویسان ساده‌تر کند. اورکاس گرچه برای توسعه ویستا ارائه شده، اما بر روی ویندوز ایکس پی نیز کاربرد دارد.
ویژیال استودیو 2005 نزديك به 2 سال پیش از سوي شرکت مایکروسافت عرضه شد، اما ابزارهای توانمند با کارایی مناسب نداشت. براي نمونه، اورکاس دارای سیستم گرافیکی برای کار بر روی نرم‌افزارهای WPF (Windows Presentation Foundation) است که این سیستم در نسخه پيشين نبود. WPF یک زیر سیستم عرضه گرافیکی است که از ویندوز ویستا پشتیبانی می‌کند. در واقع ابزارWPF همان کاری را بر روی نرم‌افزارهای دسک‌تاپ انجام مي‌دهد که برنامه فلش شرکت ادوبی با وب انجام می‌دهد.
شرکت مایکروسافت در هنگام تولید اورکاس و با بهره‌گيري از گروهي که بر روی اورکاس فعالیت دارند، بر روی پروژه روزاریو (Rosario) نیز کار می‌کند. پروژه‌های روزاریو و اورکاس بر پايه جدول زمان‌بندی ويژه عرضه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا