تکنولوژی

شبکه اينترنت ملی به شبکه ملی اينترنت تغيير نام يافت

وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با مجوز شوراي اقتصاد امسال 60 ميليارد تومان در core و edge كه خاص ديتا است سرمايه‌گذاري خواهد شد تا زمينه گسترش شبكه ملي اينترنت در كشور فراهم شود.

محمد سليماني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: سرمايه‌گذاري 60 ميليارد توماني در ديتا به منظور توسعه و گسترش شبكه ملي اينترنت است.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه برخي از منتقدان معتقدند، با عدم اختصاص بودجه مجزا به بحث ” اينترنت ملي ” اين پروژه تعطيل شده است، تاكيد كرد: از اين مقوله سوء برداشت شده است. نام اين شبكه ” شبكه ملي اينترنت ” است و نامگذاري ابتدايي شبكه اينترنت ملي به منظور شناخت بهتر مردم از اين مقول بود.

وي ادامه داد: اين شبكه اكنون در حال اجرا است و اتصال مدارس، ادارات و 10 هزار بانك به شبكه ملي اينترنت از جمله اين برنامه‌ها است.

وزير ارتباطات افزود: طبق برنامه‌ چهارم توسعه 1200 ميليارد تومان در سوپر core سرمايه‌گذاري خواهد شد. مجوز اين سرمايه‌گذاري نيز اسفند ماه سال گذشته از سوي شوراي اقتصاد صادر شده است.

وي تصريح كرد: گسترش شبكه ملي اينترنت مستلزم همكاري و سرمايه‌گذاري درون سازماني برخي دستگاه‌ها است.

سليماني در خصوص بحث حذف بودجه IT نيز در لايحه بودجه 86 گفت: هيچ رديفي از بودجه وزارت ارتباطات در لايحه حذف نشده است ضمن اينكه از منابع داخلي شرك مخابرات ايران سرمايه‌گذاري در مورد ديتا انجام خواهد شد.
انتهاي پيام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا