تکنولوژی

مايکروسافت و اجازه بهره‌برداری از ويستا

همکاران سيستم- مایکروسافت مجوز تازه‌ای را معرفی کرده است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد سیستم عامل ویندوز ویستا را بر روی سرورهای متصل به کامپیوترهای شخصی سرویس گیرنده نصب کنند.
برپايه این طرح، از این پس مایکروسافت به شركت‌هایی که پيش از اين مجوز ویرایش شرکتی (Enterprise Edition) ویندوز ویستا را به‌دست آورده‌‌اند، اجازه خواهد داد تا نسخه مبتنی بر سرور (server-based) این سیستم عامل را بدون هزینه اضافی اجرا کنند.
مایکروسافت اعلام کرده است تنها شرکت‌هایی که مي‌خواهند کل یک سرور ویندوز ویستا را به هر یک از کارمندانشان اختصاص دهند، می‌بایست مجوز اضافی خریداری کنند تا بتوانند موارد مجازی شده و گوناگون این سیستم عامل را بر روی یک قطعه سخت افزاری back-end اجرا كنند.
اين مجوز با نام Windows Vista Enterprise Centralised Desktop ارائه شده و بهاي آن بر پايه پیکربندی‌های سخت افزاری و شمر کاربران در یک محل است.
مایکروسافت قصد دارد تا پايان سال 2007 ابزار مدیریتی System Center Virtual Machine Manager را عرضه کند. با اين ابزار کاربران مي‌توانند اجرای بهینه نسخه‌های مجازی شده ویندوز ویستا را بر روی سرورهای مرکزی انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا