تکنولوژی

جشن پايان سال همکاران سيستم برگزار شد

نشست پایان سال شرکت همکاران سیستم روز پنج شنبه 24 اسفندماه 85، با حضور نزديك به 600 نفر از کاركنان و مشاوران این شرکت در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی همکاران سیستم در این نشست محمو نظاری رییس هیات مدیره شرکت همکاران سیستم طی یک سخنرانی به تشریح مسیر فعلی و دشواری‌های حرکت در فضای اجتماعی، اقتصادی در سال آینده پرداخت.

نظاری تمرکز بیشتر بر خواست و رضایت مشتریان را یکی از اهداف اصلی سال آینده برشمرد و خاطر نشان کرد در گذشته بسیاری از مشتریان بخش عمومي این شرکت با محصولی چون اتوماسیون اداری به نیازهای خود پاسخ می دادند اما امروز حداقل نیاز آنها دولت الكترونيك است و اساسا سطح تقاضاي مشتريان به نحو مناسبي ارتقا پیدا کرده است.

به گفته ايشان بر اساس گزارش مطبوعات به نقل از مسئولين سازمان نظام صنفي بسیاری از شرکت های نرم افزاری در سال گذشته در حال ورشکست شدن هستند اما این موضوع همکاران سیستم را که سال موفقی را پشت سر گذاشته خوشحال نمی کند چراکه نباید مسیر موفقیت یک شرکت را در ورشکستگی شرکت های دیگر جست و جو کرد. ارتقا سطح بازار به نفع همه و بخصوص شركت هاي بزرگ تر و قوي تر خواهد بود.

به گفته نظاری حضور شرکت های کوچک و پرانرژی در بازار نرم افزار به دلیل مطرح کردن موضوعات جدید که عمدتا قادر به اجرای آن نیستند سطح توقع بازار را به شدت بالا برده است و این امر کار شرکت های بزرگی چون همکاران سیستم را دشوار می کند. اما این شرکت باید سطح آمادگی خود را برای پذیرفتن فضاهای جدید و کارهای عظیم تر در این عرصه افزایش دهد.
وی پیش بینی کرد چنانچه روابط تجارت خارجي ما عادي شود تا دو سال آینده بسیاری ازشرکت های بزرگ و صاحب نام خارجی که در زمینه نرم افزار فعالیت می کنند نیز به این بازار اضافه می شوند و بر دشواری رقابت در این مسیر می‌‌افزایند و تنها شرکت‌هایی در این وضعیت موفق خواهند بود که سرویس‌ها و محصولات بهتر و موثرتری را به بازار ارایه کنند.

وی تفکر واحد و یکپارچه سازمانی را از جمله نیازهای یک شرکت بزرگ نرم افزاری برشمرد و گفت: امروز بازار از همکاران سیستم محصولات با کیفیت، راهکارهای پیشرفته و پشتیبانی علمی و کارآمد را انظار دارد و این مسوولیت این شرکت را در سال جدید افزایش می‌دهد.

رییس هیات مدیره همکاران سیستم خطاب به همکاران خود گفت: ما باید با بهره گیری از نیروهای نخبه و مدیریت موثر خود را به استاندارهای جهانی نزدیک کرده و حرکت در کلاس بین المللی را پیش روی خود قرار دهیم.

در این نشست همچنین شهریار رحیمی مدیرعامل شرکت همکاران سیستم، از چهار منظر وضع مالي، جايگاه در ارتباط با مشتريان، فرآيندهاي داخلي و يادگيري و آموزش، به عملكرد این شرکت طی سال گذشته اشاره کرد. سبد كاملتر محصولات، سود بيشتر و گرفتن پروژه هاي بيشتر در قياس با سال‌هاي قبل از دستاوردهاي سال 85 بر شمرده شد.
به گفته آقای رحیمی در سال 2006 در حدود 1.16 تریلیون دلار روی فناوری اطلاعات هزینه شده که این عدد تا سال 2010 با نرخ رشد 6.3 درصد رشد می کند.

وی افزود: در میان سه گروه سرویس های آی تی ، سخت افزار و نرم افزار نرخ رشد نرم افزار بالاتر از دو بخش دیگر و در حدود 7.7 درصد بوده است.

وی با اشاره به این که همکاران سیستم طی سال 1385، با وجود دشواري‌هاي اقتصادي كشور، بیش از هشتاد درصد از بودجه فروش و پشتیبانی خود را محقق کرده افزود: تا پیش از پایان سال حضور این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران اعلام خواهد شد.

آقای رحیمی عمده موفقیت همکاران سیستم را زمانی اعلام کرد که سبد محصولات جدید این شرکت وارد بازار شدو گفت: بر اساس عملكرد در سال جاري نسبت پروژه‌هاي جديد تعريف شده توسط مشتریان قدیمی به پروژه‌هاي مشتريان جدید شرکت به ترتیب 51 به 49 درصد و نسبت حجم در آمد حاصل از مشتریان دولتی به خصوصی 12 به 88 درصد است .

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم تصریح کرد این آمار نشان دهنده میزان بالای ماندگاری مشتریان این شرکت و همچنین روند رو به رشد حضور مشتریان دولتی است.

وی با اشاره به افزوده شدن هشت محصول جدید طی سال 85 به سبد محصولات این شرکت خاطر نشان کرد: نسبت فروش محصولات جدید به کل محصولات بالغ بر 23 درصد است که این نشان دهنده ظرفیت سود دهی بالای محصولات جدید به سبد محصولات این شرکت است.
به گفته آقای رحیمی زمان تحویل پروژه‌ها در شرکت همکاران سیستم طی سال جاری کاهش چشمگیری پیدا کرده و به طور متوسط بيش از 40 درصد كوتاه‌تر شده است.
آقای رحیمی به آموزش بیش از 68 درصد از مشتریان در مرکز آموزش این شرکت خاطر نشان کرد: این شرکت به بخش آموزش كارشناسان خود نیز توجه ویژه ای نشان داده به طوری که در مجموع امسال 28 هزارو 466 ساعت آموزش به کارکنان این شرکت ارایه شده است.
هم‌چنين در اين گردهمايي رئيس هيات مديره صندوق وام همكاران سيستم گزارشي از عملكرد اين صندوق داد. به گزارش او اين صندوق تا به امروز بيش از چهارده ميليارد ريال وام در اختيار اعضاي خود گذاشته است. هم‌چنين اعلام كرد تعداد اعضاي اين صندوق از مرز 500 نفر گذشته است.
در نشست سالانه همکاران سیستم همچنین از همکارانی که طی سال 85 موفق به اخذ مدارک جدید شده و یا در رشته های دانشگاهی پذیرفته شده بودند نیز تقدیر به عمل آمد.
در این نشست صمیمانه همچنین همکارانی که طی این سال دارای فرزند شده و یا ازدواج کرده بودند نیز مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.
نشست سالانه همکاران سیستم با گرفتن عکس دست جمعی همکاران پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا