تکنولوژی

گوگل و تاسيس مركز تحقيقاتي در سنگاپور

شركت “گوگل”، داراي بزرگترين موتور جستجوي اينترنت، خواهان راه‌اندازي نخستين مركز تحقيقاتي خود در جنوب شرقي آسيا در كشور سنگاپور است.
روزنامه “استريتس تايمز” به نقل از “ريچارد كيمبر” مدير فروش و عمليات شركت گوگل در جنوب شرقي آسيا اعلام كرد كشور سنگاپور به دلل برخورداري از فضاي پوياي جامعه‌اطلاعاتي، براي اين منظور انتخاب شده‌است.

شركت “هافمن ايجنسي سنگاپور” كه هم‌اكنون نمايندگي شركت “گوگل” در اين كشور را برعهده دارد در واكنش به سخنان “كيمبر” علام كرد اظهارات “كيمبر” بدين معناست كه “گوگل” به تلاش سنگاپور براي پرورش استعدادهاي جامعه‌اطلاعاتي در اين كشور ارج مي‌نهد و به آن كمك مي‌كند و هدف گوگل لزوما راه‌اندازي يك مركز تحقيقاتي در اين كشور نبوده است.

وي افزود: شركت “گوگل” پيوسته در تلاش است تا فرصتهاي جديدي را براي سرمايه‌گذاري در سنگاپور و سرتاسر جهان شناسايي كند كه از جمله اين تلاشها مي‌توان به جذب استعدادهاي محلي در نقاط مختلف جهان اشاره كرد اما اين شركت هنوز هيچ برنامه مشخصي براي راه‌اندازي مركز تحقيقاتي در سنگاپور ندارد.

مراكز تحقيقاتي شركت “گوگل” در خارج از كشور آمريكا معمولا براي سازگار كردن خدمات اين شركت با بازارهاي محلي، ايجاد خدمات جديد و بهبود خدمات موجود اين شركت بكار گرفته مي‌شوند.

شركت “گوگل” هم اكنون داراي ‪ ۸‬مركز تحقيقاتي در خارج از آمريكا است كه سه مورد از آنها در قاره آسيا قرار دارند و در صورت راه‌اندازي مركز جديد در سنگاپور، تعداد پايگاه‌هاي گوگل در آسيا به چهار مي‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا