تکنولوژی

چهارمین کنفرانس پردازش تصویر ایران در مشهد برگزار شد

آی تی ایران – چهارمین كنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران (MVIP 2007) ، در مشهد آغاز به کار کرد.

این کنفرانس در روزهای 25 و 26 بهمن میزبان 300 تن از استادان و کارشناسان مهندسی برق و کامپیوتر و فعالان صنعتی مرتبط است که توسط دانشگاه فردوسی مشهد و با حمایت پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.

دبیر چهارمین کنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: هدف از برگزاري اين كنفرانس، ايجاد بستر مناسب براي رشد و اعتلاي دانش و علم مهندسي برق و کامپیوتر، انتقال تجربيات مهندسان داخلي، معرفي جديدترين دستاوردهاي علمي و پژوهشي در زمينه ماشین بینایی و پردازش تصویر (Machine Vision & Image Processing) و برقراري پيوند مناسب صنعت و دانشگاه است.

دکتر سید علیرضا سیدین با توضیح کاربردهای پردازش تصویر و ماشین بینایی گفت: از این فناوری در ساخت روبات های هوشمند، تشخیص هویت، تشخیص اهداف نظامی، سنجش از دور و ثبت تصاویر ماهواره ای استفاده می شود.

وی افزود : از جمله شيوه هاي برخورداري از دانشگاه و صنعت پويا، برقراري ارتباط اين دو از طريق فراهم آوردن فضاي است كه محققان دانشگاهي و مراكز علمي و صنعتي بتوانند دستاوردهاي آموزشي و پژوهشي خود را در تمام زمينه هاي علوم مهندسي ارايه دهند.
دبیر کنفرانس چهارم ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران با اشاره به سابقه برگزاری کنفرانس، گفت: از سال 1379 با میزبانی دانشگاه بیرجند و متعاقب آن در سال های 81 و 83 ، این کنفرانس در دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی و تهران برگزار شده است.

وی افزود: در کنفرانس چهارم با رشد قابل توجهی نسبت به سه دوره قبل، 319 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که پس از طی فرایند داوری 150 مقاله برای ارایه به صورت شفاهی و پوستر پذیرفته شده اند.

به گفته وي اين كنفرانس در موضوع هاي تشخیص هویت، رمز نگاری، پردازش تصویر، بازشناسی الگو، کاربردهای ماشین بینایی در صنعت و تشخیص متن برگزار مي شود.

عضو هيات علمي گروه برق دانشگاه فردوسي مشهد در ادامه بر ضرورت برقراري پيوند مناسب ميان دانشگاه و صنعت تاكيد كرد و گفت : كنفرانس هاي تخصصي و علمي محملي مناسب براي شناخت توان مندي هاي بخش هاي دانشگاهي و صنعتي در برآورده كردن نيازهاي همديگر است.

وي افزود : به اين منظور ، همزمان با برگزاري كنفرانس با همكاري فعالان صنعت خراسان، میزگرد بررسی روش های توسعه فناوری ماشین بینایی در صنعت و کاربرد پردازش تصویر در مدیریت شهری برگزار مي شود.

دبیر چهارمین كنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران گفت: تمامي مقاله هاي كنفرانس به صورت الكترونيكي و از طريق وب سايت ارسال شده است كه مرحله ارسال به داوري و اعلام پذيرش نيز به همين صورت انجام پذیرفته است.

وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی چهارمین كنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران در آدرس www.mvip07.ir بر روي شبكه اينترنت قابل دسترسي است و همچنين پست الكترونيكي [email protected] براي ارتباط با دبيرخانه اين كنفرانس تعیین شده است.

دکتر سیدین گفت: ارایه دو کارگاه با عنوان های کاربردهای صنعتی ماشین بینایی ب تکیه بر صنایع غذایی و کانی و تشخیص هویت مبتنی بر بایومتریک توسط استادان دانشگاه فردوسی و امیرکبیر نیز از برنامه های کنفرانس است.

وی افزود: مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مرکز صنایع نوین وزارت صنایع و معادن، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ایران خودرو خراسان، سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری مشهد و شرکت احیای صنایع خراسان در برگزاری این کنفرانس با دانشگاه فردوسی همکاری داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا