تکنولوژی

اعلام وضعيت بحراني براي امنيت اينترنت

شركت PANDA SOFTWARE از انتشار بسيار سريع و گسترده يك كرم رايانه‌‏اي خطرناك در شبكه اينترنت خبر مي‌‏دهد
وسعت حملات مخرب اين كرم كه از روز گذشته آغاز شده به حدي بود كه كارشناسان امنيتي اين شركت را بر آن داشت تا با اعلام وضعيت نارنجي در امنيت رايانه‌‏ها و شبكه‌‏هاي سرتا سر جهان، به اطلاع رساني پي درپي كاربران اينترنت و رايانه بپردازند.
اين كد مخرب كه فعلاً NURECH.A نام‏گذاري شده، موفق به تخريب بيش از هزاران دستگاه رايانه در نقاط مختلف جهان شده و هم اكنون در ميان يكي از 10ويروس شايع جهان قرار گرفته است.
انتشار اين كد خطرناك از طريق نامه‌‏هاي الكترونيك با موضوعات غالباً عاشقانه و محبت آميز صورت مي‌‏گيرد. فايل ضميمه اين نامه‌‏ها كه در واقع حاوي اين كرم رايانه‌‏اي نيز بوده، داراي اسم‌‏هاي مؤنث هستند و عنوان آنها متغيير است: مانند FLASH POSTCARD.EXE و يا GREETING OSTCARD.EXE..
كاربران با اجراي فايل ضميمه حاوي NURACH.A، باعث نصب آن در سيستم مي‌‏شوند كه اين مسئله خود موجب فعال شدن اين كد مخرب مي‌‏شود.
ايجاد اختلال و توقف در عملكرد سيستم فعاليت برنامه‌‏ها و ابزار امنيتي و يافتن كليه آدرس‌‏هاي موجود در رايانه‌‏هاي آلوده براي انتشار بيشتر، نخستين فعاليت‌‏هاي تخريبي NURACH.A محسوب مي‌‏شوند.
استفاده از فن‌‏آوري ROOTKIT نيز باعث شده است كه عملكردهاي تخريبي و نيز خود اين كرم رايانه‌‏اي از چشم كاربر و نيز از رديابي بسياري از برنامه‌‏هاي ضد ويروس پنهان بماند.
به نظر مي‌‏رسد؛ طراحان اين كد مخرب قصد داشته‌‏اند با يك حمله غافل‌‏گيركننده، سريع و گسترده، قبل از آگاه شدن كاربران از وضعيت موجود، رايانه‌‏ها و شبكه‌‏هاي بيشتري را آلوده و تخريب كنند.
لازم به ذكر است؛ برخي از فن آوري‌‏هاي حفاظت پيشگيرانه موجود در بازار مانند TRUPREVENT™ قادر به پيش رديابي و جلوگيري از نفوذ اين ويروس خطرناك به رايانه‌‏ها و شبكه‌‏ها هستند.
كاربران در صورت مشكوك بودن به نفوذ اين كد خطرناك در رايانه‌‏هاي خود مي‌‏توانند از برنامه ضد ويروس كاملاً رايگان و آنلاين PANDA ACTIVESCAN به آدرس WWW.PANDASOFTWARE.COM/ACTIVESCAN مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا