تکنولوژی

كنار گذاشتن بخش خصوصي

ايلنا- جايي براي شركت‌‏هاي خصوصي در پروژه‌‏هاي نرم افزاري دولت وجود ندارد.
رضا آهنگ، مدير عامل يك شركت نرم افزاريفراداده سپهر با بيان اين مطلب وبا اشاره به مشكلات بخش خصوصي در حوزه نرم افزار و عدم اختصاص پروژه‌‏هاي دولتي به اين بخش، گفت: با توجه به نبود كارشناسان و مشاورين مناسب دولتي، تحويل پروژه‌‏هاي دولت از سوي بخش خصوصي كماكان با مشكل مواجه است.
وي، افزود: دوت رغبتي به تحويل گرفتن و تسويه حساب پروژه‌‏هاي خود از بخش خصوصي نشان نمي‌‏دهد.
آهنگ، با بيان اين‌‏كه در حوزه نرم افزار در سال‌‏هاي گذشته دولت تنها به تعريف پروژه‌‏ها پرداخته است و در حال حاضر نسبت به تحويل آنها اقدام نمي‌‏كند، يادآور شد: بسياري از شركت‌‏هاي دولتي به عنوان مادر تخصصي در قالب شركت‌‏هاي اقماري اقدام به تاسيس كردند كه پروژه‌‏ها را به اين شركت‌‏ها اختصاص مي‌‏دهند.
مدير عامل فراداده سپهر، با تاكيد بر اين‌‏كه شركت‌‏هاي دولتي پروژه‌‏هاي نرم افزاري را به بخش خصوصي واگذار نمي‌‏كنند، تصريح كرد: اغلب مناقصاتي كه در اين خصوص برگزا مي‌‏شود نيز با رفتاري ناسالم و ناصحيح انجام مي‌‏گيرد.
آهنگ، با اشاره به شركت‌‏هاي دولتي كه اكثر پروژه‌‏هاي نرم افزاري دولتي را در اختيار دارند، خاطرنشان كرد: در پروژه‌‏هاي نرم افزاري دولت جايي براي شركت‌‏هاي خصوصي وجود نخواهد داشت.
وي، با تاكيد بر اين‌‏كه اكثر اين پروژه‌‏ها نيز به نتيجه مشخصي نرسيده است، يادآور شد: بسياري از اين پروژه‌‏ها كه يك كمپاني بزرگ دولتي آن را اجرا كرده است با شكست مواجه شده‌‏اند.
آهنگ، نبود تشكل مناسب براي برخورد با بخش دولتي را از جمله معضلات بخش خصوصي در حوزه نرم افزار عنوان كرد و يادآور شد: در اين راستا تشكيلات سازمان و نظام صنفي رايانه‌‏اي توانايي لازم را براي حركت‌‏هاي اين چنين نداشته است.
مدير عامل فراداده سپهر، عدم وجود هماهنگي براي انجام پروژه‌‏هاي نرم افزاري را سبب برهم زدن توازن بازار ذكر كرد و گفت: يك دست نبودن شركت‌‏ها سبب از بين رفتن بدنه قوي براي رقابت با بخش دولتي مي‌‏شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا