تکنولوژی

يونسكو و توسعه فناوري اطلاعات در مدارس آسيا

مهر- طرح ابتکاری یونسکو موسوم به «پروژه نسل بعدی» که با هدف آماده سازی نسل بعدی معلمان و مربیان درخصوص استفاده موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی شده است به زودی نخستین سال عمرش را پشت سر می گذارد.
این پروژه با هدف قادر ساختن نسل بعدی معلمان دوره متوسطه در منطقه آسیا و پاسفیک برای بررسی و استفاده از مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات و تقویت فرآیند آموزشی و یادگیری عملی می شود.
شلدون شافر، مدیر آموزش آسیا و پاسفیک یونسکو گفت: تا سال 2008 تمامی اعضای یونسکو در منطقه آسیا و پاسفیک در جایگاهی قرار خواهند داشت که به معلمان و مربیان آموزش های لازمی را ارایه کنند که به وسیله آنها از بهترین تکنیک و فناوری ها برای آموزش و یادگیری استفاده شود.
این پروژه در آستانه سپری کردن نخستین سال از عمر خود بوده و طی آن به هدفی هم چون تشخیص نیارهای مربوط به حضور موسسات آموزشی معلمان از کشورهایی نظیر چین، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند دست یافته شده است.
براساس گزارش یونسکو، این امیدواری وجود دارد که در پایان این پروژه سطح کیفی معلمان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا