تکنولوژی

مجوز فعاليت شركت‌هاي اينترنتي صادر مي‌شود

طي هفته آينده ، براساس دستورالعل جديد سازمان تنظيم مقررات ، مجوزISPها تمديد خواهد شد.
محمود خسروي ،‌ ‏رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اين مطلب، اظهارداشت: دستورالعمل جديد سازمان تنظيم مقررات شامل شركت‌‏هاي اينترنتي فعال و نيز شامل شركت‌‏هايي كه از اين پس به اخذ مجوز فعاليت اقدام مي‌‏كنند ، مي‌‏شود.
وي ، در خصوص تغيير وظايف شركت‌‏هاي ICP در اين دستورالعمل و تداخل وظايف اين شركت‌‏ها با ISPها، گفت: با ابلاغ اين دستورالعمل ISPها ارتقاء پيدا كرده و مي‌‏توانند ICP شوند.
خسروي ، با تاكيد بر اين كه عمر شركت‌‏هاي ICP به اتمام رسيده است، خاطرنشان كرد: اين دستورالعمل به شركت‌‏هاي ISP اين اجازه را خواهد داد كه پهناي باند را به صورت كلان و خرد بفروشند و نيز ICP ها مي‌‏توانند پهناي باند را هم به ISPها و هم به كاربران عرضه كنند.
وي، گفت: اين دستورالعمل تنها راهي بود كه مي‌‏شد براي فعاليت شركت‌‏هاي اينترنتي در نظر گرفت تا فعاليت خود را ادامه دهند.
رييس سازمان تنظيم مقررات ، با بيان اين‌‏كه از اين پس ICPها را ISDP مي‌‏ناميم, تصريح كرد: شركت‌‏هاي ISP با وجود اين دستورالعمل خواهند دانست در قالب كنسرسيوم به توزيع پهناي باند به صورت كلان اقدام كنند.
خسروي ، در خصوص متوقف ماندن مجوز ISP ها ، يادآور شد: هفته آينده ، براساس اين دستورالعم، مجوز فعاليت شركت‌‏هاي ISP صادر خواهد شد و مجوز شركت‌‏هايي كه در حال حاضر در اين زمينه فعاليت مي‌‏كنند نيز تمديد مي‌‏شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا