تکنولوژی

كار خانه را به ربات‌ها واگذار كنيد

ايسنا- بنيانگذار مايكروسافت با مقايسه‌ وضعيت صنعت رباتيك با صنعت رايانه در ابتداي آغاز به كار آن، اظهار اميدواري كرد كه استفاده از ربات‌ها در آينده‌اي نزديك در محيط زندگي فراگير شود.
بيل گيتس در آخرين شماره‌ي مجله‌ي Scientific American با بيان اين كه در ابتداي آغاز به ‌كار صنعت رايانه روياي اين را داشته كه رايانه در هر خانه و ميزكاري باشد، اعلام كرد: آينده‌اي را مي‌تواند متصور شود كه دستگاه‌هاي رباتيك بخش فراگيري از زندگي روزانه شوند.
وي در ادامه‌ي اين مطلب اظهار كرده است كه محدوديت‌هايي در پيشرفت طراحي ربات‌ها وجود دارد زيرا ثابت شده است كه دادن توانايي ادراك محيط و واكنش سريع و دقيق به دستگاه‌هاي رباتيك مشكل‌تر از آن چيزي است كه تصور مي‌شود.
بر اساس اين گزارش پيشرفت‌هايي وجود داشته است كه در سال 2004، بهترين ربات در مسابقه‌ي ماشين‌هاي رباتيك در خلال عبور از يك مسافت ناهموار 142 مايلي، توانست هفت مايل را قبل از خراب شدن بپيمايد، اما در سال 2005، برنده‌ي مسابقه توانست با سرعتي معادل 19 مايل در ساعت به همراه چهار دستگاه ديگر مسير مسابقه را كامل بپيمايد كه به اعتقاد گيتس، كاهش قيمت حافظه‌ي رايانه و اجزاي آن در اين پيشرفت موثر بوده است.
بنيانگذار مايكروسافت همچنين معتقد است كه مانند شروع به كار صنعت رايانه، طراحان ربات به ايجاد ابزارهاي برنامه‌ريزي مشترك براي حل مشكلاتي مانند پرداختن به منابع فراوان اطلاعات همزمان نياز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا