تکنولوژی

سايت‌های ورزشی دور از دسترس

در پژوهش و تحقيقي كه توسط دو دانشجوي كارشناسي‌ارشد دانشگاه فردوسي مشهد انجام شده، از ميان ‪ ۹۸‬وب سايت ورزشي ايراني در موتورهاي جستجو، دسترسي به اطلاعات ‪ ۲۲‬وب سايت مسير نبوده است.

جواد غلاميان” و “رضا شجيع” ، هدف از انجام اين پژوهش را بررسي وضعيت وب سايتهاي سازمان‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي ايران بر اساس معيارهاي عمومي و تخصصي اعلام كرده‌اند.

اين پژوهش با روش پيمايشي، تعداد ‪ ۹۸‬وب سايت مرتبط به سازمان‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي ايران را با استفاده از امكانات سه موتور جستجوي گوگل، ياهو و ليكوز و با در نظر گرفتن دامنه‌هاي (‪ (com, org, ir‬مورد بررسي قرار داده است.

‪ ۵۷/۱‬درصد از وب سايت سازمان‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي ايران به روز رساني مي‌شدند كه از اين تعداد فقط ‪ ۷‬درصد آنها در بازده زماني ‪ ۲۴‬ساعت به روز رساني مي‌شدند.

بر اساس اين پژوهش ‪ ۶۲/۳‬درصد از اين وب سايت‌ها در ارتباط با مخاطب ناكارآمد عمل كرده و ‪ ۷۶/۸‬درصد از وب سايت‌ها به پيغام‌هاي ارسالي پاسخ ندادند.

در ‪ ۶۵/۶‬درصد از سايتهاي بررسي شده در اين پژوهش نيز مقالات علمي و آموزشي ارايه نشده است.

بر اساس يافته‌هاي اين پژوهش بين بي‌توجهي نسبت به ورزش همگاني و ورزش بانوان در وب سايتهاي سازمان‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي در سطح “نيم درصد” رابطه معني‌داري وجود دارد.

بر پايه نتايج تحقيق، سازمان‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي ايران در ارايه منابع اطلاعاتي ضعيف عمل كرده و حضور وب سايتها در شبكه اينترنت قاعده‌مند و مبتني بر برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري مدون و مشخصي نيست.

محقق در اين پژوهش بر اساس يافته‌هاي پژوهشي خويش به سازمان‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي پيشنهاد مي‌كند براي ارتقا فرهنگ و دانش ورزشي مخاطبان و همچنين اشاعه اهداف سازماني خود در اينترنت ادام به برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري در سطح كلان نمايند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا