تکنولوژی

دی ماه و اميد به رونق بازار کامپيوتر

گروه كامپيوتر- در دو هفته گذشته از رونق بازار كامپيوتر كاسته شد و ميزان و خريد و فروش در بازار كاهش يافت كه به گفته فعالان بازار، انتخابات شوراي شهر در اين موضوع بسيار تاثيرگذار بوده است و از سويي نيز نزديك شدن به آخر سال ميلادي موجب ركود در بازار كامپيوتر شده است.

اين در حالي است كه كارشناسان پيش‌بيني مي‌كند با آغاز دي‌ماه وضعيت بازار كامپيوتر بهبود يافته و حتي نسبت به ماه‌هاي ديگر سال پررونق‌تر مي‌شود.

به گفته آقازاده، مديرعامل شركت HST تهران انتخابات شوراي شهر و برنامه‌هاي آن از مسائلي بود كه در بازار كامپيوتر تاثير گذاشت، اما به طور كلي آذر‌ماه يكي از ماه‌هايي است كه بازار كامپيوتر با بيشترين ركود مواجه مي‌شود. وي افزود: وضعيت بازار پس از انتخابات و از ديروز بهبود پيدا كرده است و خالي شدن انبار شركت‌هاي خارجي به دليل نزديكي به آخر سال ميلادي به‌رغم افزايش جنس در بازار و كاهش قيمت‌ها به زودي موجب گراني كالاها و رونق بازار مي‌شود. وي افزود: به هر جهت اجناس وارد شده در بازارهاي جهاني به فروش مي‌رسند و در هفته آينده كه موجب رونق بازار مي‌شود. كالا كم شده، اما همچنان تقاضا وجود دارد.
فعالان بازار معتقدند: در ماه آينده و در ماه‌هاي پاياني سال خريد و فروش در بازار كامپيوتر افزايش مي‌يابد كه يكي از دلايل آن شروع خريدهاي دولتي است.

آقازاده معتقد است: سازمان‌هاي دولتي در ماه‌هاي پاياني سال بودجه‌هاي خود را براي خريدهاي خود صرف مي‌كنند و در هفته‌هاي آينده بازار كامپيوتر با حضور متقاضيان دولتي رونق مي‌يابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا