تکنولوژی

پيام کوتاه در تلفن ثابت

مسوولان مخابرات از آماده شدن سرويس پيام كوتاه (SMS) تلفن ثابت از لحاظ فني خبر مي‌دهند
بنا بر اظهارات مديران، مخابرات در حال حاضر بستر لازم را براي ارسال SMS از طريق تلفن ثابت داراست، اما اين امر مستلزم آن است كه گوشي‌هاي خاص آن در دسترس عموم قرار گيرد.
چراكه گوشي‌هاي معمولي تلفن ثابت امكان ارسال SMS مانند گوشي تلفن همراه را ندارند.
كارشناسان بر اين عقيده‌اند كه بيشتر تلفن‌هاي ثابت موجود در بازار براي چند دهه‌ گذشته است، اما شبكه‌ي تلفن همراه شبكه‌ي جديدي است و گوشي‌هاي آن نيز قابليت ويژه‌ي ارسال SMS را دارند؛ از اين رو، عملي شدن اين امر براي مشتركان تلفن ثابت، مستلزم تهيه‌ي گوشي‌هاي خاصي است كه قابليت ارسال SMS داشته باشند،
همچنين طرف مقابل نيز كه اين پيام براي وي ارسال مي‌شود، بايد از اين گوشي‌ها برخوردار باشد تا پيام مورد نظر را بتواند دريافت و ذخيره كند.

بنابراين، ‌استفاده از اين سرويس مستلزم صرف هزينه است و مشتركان بايد گوشي‌هاي تلفن خود را تغيير دهند، از اين رو اشكالات اجرايي دارد؛ چراكه بيش از 99 درصد گوشي‌هاي تلفن ثابت موجود اين قابليت را ندارند.

رييس هيات مديره‌ي شركت مخابرات ايران، با تاكيد بر اين كه در فعال شدن سرويس SMS تلفن ثابت سيستم شبكه تغيير زيادي نخواهد كرد، گفته بود: از لحاظ فني و پس از تست نهايي اين سرويس ظرف دو ماه آينده براي ارايه به مشتركان آماده‌ي راه‌‏اندازي خواهد بود كه در صورت تقاضاي مشتركان و با تغيير گوشي‌‏هاي تلفن ثابت قابل استفاده خواهد بود.

بنابراين براي ارايه‌ي سرويس ارسال SMS از طريق تلفن ثابت در گام اول، بايد گوشي‌هاي تلفن ثابت با قابليت اين امر در ميان مشتركان فراگير شود كه عمومي شدن آن مستلزم صرف هزينه از سوي مشتركان است كه به‌نظر مي‌رسد تحقق آن به يك‌باره امكان‌پذير نيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا