تکنولوژی

جستجوي كتاب در اينترنت توسط مايكروسافت

شركت “مايكروسافت” در ادامه رقابت با “گوگل”، در اين هفته خدمات جستجوي كتاب خود را راه‌اندازي مي‌كند.
اين خدمات با نام “لايو سرچ بوكس”(‪ Live Search Books‬جست و جوي زنده كتاب) به كاربران اجازه مي‌دهد در ميان محتويات ميليونها كتاب، مجله و ساير نشريات به جستجوي اطلاعات مورد نظر خود بپردازند.
“مايكروسافت” بدين‌منظور در آينده نزديك كتب كتابخانه انگليس، دانشگاه “كاليفرنيا” و دانشگاه “تورنتو” را اسكن و ديجيتالي خواهد كرد. اين شركت پيش از اين كتابهاي كتابخانه عمومي نيويورك و دانشگاه “كورنل” را اسكن كرده‌است.
شركت “مايكروسافت” اميدوار است با خدمات “لايو سرچ بوك” خود بتواند با خدمات مشابه “گوگل بوك سرچ” رقابت كند. شركت “گوگل” طرح اسكن كردن كتب و ديجيتالي كردن دانش مكتوب جهان را از سال ‪ ۲۰۰۵‬آغاز كرده كه اين طرح همچنان ادامه دارد.
كاربران در “گوگل بوك سرچ” مي‌توانند به تمامي محتويات كتبي كه تاريخ كپي‌رايت آنها به پايان رسيده و همچنين بخشهايي از كتبي كه هنوز داراي كپي‌رايت هستند، دسترسي پيدا كنند.
خدمات جديد “ليو سرچ بوك” مايكروسافت در اين هفته به عنوان زيرمجموعه‌اي از موتور جستجوي جديد “لايو” همين شركت(‪(www.live.com‬ راه‌اندازي خواهد شد.
شركتهاي بزرگ اينترنتي نظير “گوگل” و “ياهو” بخش بزرگي از درآمد خود را از جلب آگهي در لابه‌لاي خدمات اينترنتي رايگان خود كسب مي‌كنند و به همين جهت تلاش مي‌كنند با معرفي خدمات كامل‌تر و متنوع‌تر، كاربران بيشتري را به سوي وب سايتهاي خود كشانده و از اين طريق درآمد جلب آگهي‌هاي اينترنتي را براي خود افزايش دهند.
كارشناسان راه‌اندازي خدمات جديد توسط “مايكروسافت” را نيز در همين راستا مي‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا