تکنولوژی

نشست مطبوعاتی شرکت فاکساکن برگزار شد

آی تی ایران – صبح روز یکشنبه نشست مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانها و مسوولان شرکت – و همچنین مدیران شرکت پیشتازان سخت افزار برتر – نماینده رسمی فاکسکان در ایران- در سالن همایشهای هتل سیمرغ تهران برگزارشد.

در این نشست که با مضوع معرفی کمپانی و همچنین دستاوردها و برنامه های آتی فاکسکان برگزار شده بود، دیوید شیه مدیر منطقه ای این کمپانی به معرفی شرکت پرداخت و در این میان hon hai که کمپانی مادر برند فاکسکان محسوب میشود را به دلیل فروشی معادل 30 بیلیون دلار در سال 2005 به عنوان اولین شرکت صادر کننده حال حاضر تایوان معرفی کرد.

شیه در ادامه با بیان این مطلب که hon hai در گذشته تنها یک تولید کننده محصولات OEM برای شرکتهای دیگر بوده گفت : ما در گذشته تنها یک تولید کننده OEM برای شرکتهایی همچون دل، ای بی ام، موتورولا، سونی، اپل، نوکیا، اچ پی، ایسر و چندین شرکت بزرگ دیگر بوده¬ایم، اما از حدود یک سال و نیم گذشته شروع به عرضه محصولاتمان با نام تجاری فکسکان(foxconn) و وین فست(win fast) کرده¬ایم.

شیه ادامه داد: عمده تمرکز ما علاوه بر دیگر قطعات IT بر روی محصولاتی همچون مادربور، فن، حافظه، کیس و کارت گرافیکی است.

شیه افزود فاکسکان با فروش 42میلیون مادربورد در سال 2005 و تخمین فروش بیش از 50 میلیون مادربورد در سال جاری و همچنین 65 میلیون کیس شخصی توانسته با در اختیار داشتن 350 هزار نیروی کار به عنوان دومین شرکت IT دنیا معرفی شود و همچنین توانست با در دست داشتن 45% از بازار جهان در Gitex 2006 عنوان برترین تولید کننده مادر بورد را از آن خود کند. علاوه بر این عناوین این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده پانل LCD نیز در نیا مطرح است.

در ادامه پیمان ایروانی رئیس هیئت مدیره شرکت پیشتازان سخت افزار برتر بعنوان نماینده نمایندگی انحصاری محصولات کمپانی فاکسکان در ایران گفت : با رایزنیهایی که با مسسوولان فاکسکان طی یک سال گذشته انجام دادیم توانستیم نمایندگی انحصاری فروش و همچنین مرکز خدمات پس از فروش فاکسکان را دریافت نماییم.

ایروانی با تهدید رقبایی همچون ایسوس و گیگابایت گفت : با توجه به اینکه عمده محصولات و قطعات مورد استفاده این شرکتها توسط hon hai تولید می شود، نگرانی از جانب رقبای خود نداریم و به دلیل آن که سوکت اکثر مادر بوردهای دنیا به صورت OEM تسط hon hai تولید میشود میتوانیم قیمت مادربورد را کنترل نماییم.

ایروانی با بیان این اصل که( در تجات بزرگان بزرگتر می شوند و کوچکترها از گردونه خارج)گفت : ما نمایندگی فروش برندی را انتخاب کرده ایم که نقش مهمی را در صنعت IT جهان ایفا میکند و اید وار به دست یابی حداکثر سهم بازار ایران هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا