تکنولوژی

خانواده آی تی را مانند حزب‌الله حمايت کنيد

ایلنا- خانواده IT بيش از 4 ميليون نفر در كشور را تشكيل مي‌‏دهند كه دولت بايد اين خانواده را مانند حزب الله لبنان در نظر بگيرد و از آنها حمايت كند.

احمد افقهي، عضو شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه‌‏اي با بیان مطلب فوق افزود: سازمان نظام صنفي رايانه‌‏اي بودجه‌‏اي براي حمايت شرك‌‏هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري در ورود به نمايشگاه‌‏هايي چون جيتكس ندارد و اين مسئوليت دولت است كه بخواهد از شركت‌‏هايي كه محصولي براي عرضه دارند حمايت كند.
وي، با تاكيد بر اين كه دولت تنها از حزب الله لبنان حمايت مي‌‏كند، خاطرنشان كرد: خانواده IT بيش از 4 ميليون نفر در كشور را تشكيل مي‌‏دهند كه دولت اين خانواده را يك حزب الله در نظر بگيرد و از آنها حمايت كند.

افقهي، با اشاره به كمك‌‏هاي دولت به كشورهاي خارجي، يادآور شد: دولت بخش خصوصي را يكي از منابع كمك‌‏هاي خارجي در نظر بگيرد.
وي، سرمايه‌‏گذاري در نمايشگاهي مانند جيتكس را براي اكثر شركت‌‏ه غيرممكن بر شمرد و تصريح كرد: دولت بايد بودجه در اختيار شركت‌‏ها قرار دهد تا شركت‌‏ها بتوانند در خارج از كشور به توسعه فعاليت خود بپردازند.

افقهي، با تاكيد بر اين‌‏كه حمايت دولت تنها مي‌‏تواند در توسعه صادرات ما موثر واقع شود، با اشاره به سياست دوره نخست وزيري ميرحسين موسوي كه اجازه صدور فرش‌‏هاي دستباف به خارج از كشور لغو شد، گفت: آن زمان آقاي موسوي معتقد بود كه ماحصل دسترنج زنان قاليباف كشور ما نبايد به كشورهاي غربي برود تا آنها روي اين فرش‌‏ها برقصند و همين سياست ساليان سال به بزرگ‌ترين منبع درآمد غيرنفتي ايران ضرر هنگفتي زد،
در حال حاضر نيز اين چنين است، اگر دولت از صادركنندگان فناوري اطلاعات و فعالان اين حوزه حمايت نكند، ضرر جبران ناپذيري در اين عرصه به كل كشور وارد خواهد شد.

عضو شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه‌‏اي، با تاكيد بر اين‌‏كه IT در دنيا بر مبناي نمايشگاه و بازاريابي مي‌‏گردد و بسياري از كشورها تسهيلات ويژه‌‏اي را در اختيار شركت‌‏هاي فعال در اين عرصه براي ورود به بازارهاي بين‌المللي مي‌‏گذارند، گفت
وزارت بازرگاني در دولت گذشته به برخي نمايشگاه‌‏ها تسهيلات مي‌‏داد، اما در دولت جديد اين سياست برداشته شد.
وي با اعتقاد بر اينكه فروش شركت‌‏ها ايجاد اشتغال مي‌‏كند، در خصوص حضور بازديدكننده‌‏هاي ايراني در نمايشگاه جيتكس، گفت: در كشوري كه 80 درصد بودجه آن دولتي است، رونق اقتصادي بدون حمايت دولت امكان پذير نخواهد بود.

وي ، افزود: دولت با عدم پرداخت مطالبات بخش خصوصي اين شركت‌‏ها را ورشكست مي‌‏كند.
افقهي، با بيان اين كه ضعف مديريت از گذشته تا به حال در كشور ما وجود دارد، اظهارداشت: اگر كشور ما داراي نظام سرمايه‌‏داري است بايد قوانيني چون عرضه، تقاضا، سود، بازار و توليد در آن اجرا شود، اما در حال حاضر در كشور ما نوع حاكميت و بهره‌‏وري مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا