تکنولوژی

۹۱‬درصد از تمامي ايميل‌ها هرزنامه‌اند

ايرنا- تحقيقات جديد نشان مي‌دهد نسبت ايميل‌هاي تبليغاتي يا هرزنامه‌ها(‪(Spam‬ به بالاترين ركورد خود در سالهاي اخير رسيده‌است.
شركت تحقيقات اينترنتي “پستيني” (‪ (pistini‬در “سن كارلوس” واقع در كاليفرنيا اعلام كرد ميزان ارسال هرزنامه‌ها در اينترنت تنها از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر سال جاري ‪۵۹‬ درصد رشد داشته و هم اكنون ‪ ۹۱‬درصد از تمامي ايميلهاي ارسال شده در اينترنت از نوع هرزنامه هستند.
آمار جمع‌آوري شده توسط اين شركت همچنين نشان مي‌دهد شيوع هرزنامه‌ها در يك سال گذشته ‪ ۱۲۰‬درصد رشد داشته و از پيچيدگي بيشتري برخوردار شده‌اند
به طوري كه نرم‌افزارهاي فيلتركننده هرزنامه‌ها هم‌اكنون در تشخيص هرزنامه‌ها از ايميلهاي عادي، دچار مشكل شده‌اند.
هم‌اكنون هزاران رايانه در سرتاسر جهان به كدهاي مخرب هكرها آلوده شده و به ماشينهاي ارسال انبوه هرزنامه تبديل شده‌اند كه معمولا از اين رايانه‌ها به نام رايانه‌هاي “زامبي شده” و يا “بات‌نت” ياد مي‌شود.
رايانه‌هاي آلوده بدون اطلاع كاربران آنها، توسط ارسال‌كنندگان هرزنامه‌ها براي ارسال انبوه ايميلهاي تبليغي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
موسسه تحقيقاتي “فريس ريسرچ” در سانفرانسيسكو نيز در گزارشي جديد اعلام كرده است كه ايميل‌هاي تبليغاتي در سال گذشته ‪ ۵۱/۱‬ميليارد دلار (‪۳۹‬ ميليارد يورو) به اقتصاد جهاني لطمه زده‌اند.
كشور آمريكا همچنان بزرگترين توليدكننده هرزنامه در جهان است به طوري كه ‪ ۲۱/۶‬درصد از اين ايميلهاي تبليغاتي از آمريكا ارسال مي‌شوند. پس از آمريكا كشور چين ‪ ۱۳/۴‬درصد از هرزنامه‌ها را در اينترنت منتشر مي‌كند و سومين كشور توليدكننده هرزنامه نيز كشور فرانسه با سهم ‪ ۶/۳‬درصدي است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا