تکنولوژی

حمايت يونان و مصر از استقلال راهبري اينترنت

دولتهاي يونان و مصر حمايت كامل خود رااز حركت اينترنت به سوي استقلال و پايان وابستگي به آمريكا اعلام كردند.
“ميشل لياپيس” وزير حمل و نقل و مخابرات يونان و دكتر “تارك كامل” وزير مخابرات و فن‌آوري اطلاعات مصر در نخستين مجمع راهبري اينترنت (‪ (IGF‬در آتن، در سخناني جداگانه از حركت سازمان “آيكن” (‪ (ICANN‬به سوي استقلال از دولت آمريكا حمايت كردند.
مجمع راهبري اينترنت از روز دوشنبه هشتم آبان ماه كار خود را با حضور يكهزار و ‪ ۲۰۰‬كارشناس بين‌المللي و صاحب نظران اينترنتي در آتن پايتخت يونان آغاز كرده و تا روز پنجشنبه فعاليت خود را با بررسي موضوعاتي مانند آزادي بيان، افزايش دسترسي و امنيت اينترنت ادامه خواهند داد.
در پي توافقات صورت گرفته در ماه اكتبر ميان وزارت بازرگاني كشور آمريكا و سازمان بين‌المللي نظارت بر اسامي، دامنه‌ها و ارقام ثبت شده اينترنت موسوم به “آيكن”(‪ ،(ICANN‬مقرر شد كه اين سازمان از اين پس با استقلال بيشتري به فعاليتهاي خود ادامه داده و نقش كنترلي و نظارتي آمريكا در آن كاهش يابد.
“لياپيس” وزير حمل و نقل و مخابرات يونان در مجمع راهبري اينترنت اعلام كرد، از زمان اجلاس بين‌المللي سران جامعه اطلاعاتي در شهر تونس در نوامبر سال گذشته تاكنون پيشرفتهاي بسيار مهمي حاصل شده كه مهمترين آنها تصميم دولت آمريكا مبني بر اهداي استقلال عملكرد بيشتر به سازمان “آيكن” است.
دكتر “كامل” وزير مخابرات و فن‌آوري اطلاعات مصر نيز در سخنراني خود در اين همايش اعلام كرد كه كشور مصر همگام با جامعه جهاني براي بين‌المللي شدن اينترنت تلاش كرده و تلاشهاي سازمان “آيكن” را براي خروج از كنترل آمريكا مهم ارزيابي مي‌كند.
دكتر “پائول تومي” رييس و مدير اجرايي سازمان “آيكن” نيز در همين مجمع سخنراني كرده و از حمايت مسئولان مصري و يوناني در زمينه استقلال سازمان “آيكن” قدرداني كرد.
نخستين مجمع راهبري اينترنت فردا (پنجشنبه) كار خود را در آتن به پايان مي‌رساند. اين مجمع سال ‪ ۲۰۰۷‬در كشور برزيل، سال ‪ ۲۰۸‬در كشور هند و سال ‪ ۲۰۰۹‬در مصر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا