تکنولوژی

هشدار یک روزنامه‌نگار نسبت به تلاش برای ایجاد انحصار در رسانه‌های حوزه‌ی IT

سیتنا – سردبیر هفته‌نامه‌ی بزرگراه فناوری گفت: گروهی به صورت مافیا در صفحات IT روزنامه‌ها نفوذ کرده و با اهداف و مقاصد از قبل تعیین شده، درصدد تسخیر حوزه‌ی IT هستند.

علی شمیرانی، دبیر سرویس ارتباطات روزنامه‌ی جهان صنعت، به خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، افزود: این گروه، نزدیک به یک سال است که تلاش می‌‌کنند صفحات IT فعال نشریات را در اختیار خود بگیرند.

به گفته‌ی شمیرانی، گروه مذکور با بهانه‌ی ضعیف قلمداد کردن صفحات این گونه روزنامه‌ها، به مدیران مسوول پیشنهاد همکاری داده‌اند.

وی، افزود: این گروه از یک سو برای هماهنگی، گسترش و توسعه‌ی خود در این حوزه و از سوی دیگر معرفی شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های غیر دولتی در صفحات علمی روزنامه‌ها نفوذ کرده و درصدد هستند به طور کامل این حوزه را در اختیار گیرند.

وی، در خصوص پیگرد قانونی این افراد نیز گفت: به ظاهر این افراد عمل خلاف قانون انجام نمی‌دهند، ولی وجود این مجموعه بسیار خطرناک است چراکه بعد از مدت زمانی یک شرایط مافیایی در این زمینه ایجاد می‌شود؛ بنابراین بررسی این که گروه مافیایی، با چه اهداف و مقاصدی این حرکت را آغاز کرده‌اند و اهداف بعدی آن‌ها چیست، امری بسیار حساس و قابل اهمیت است؛ چراکه در این راستا نوعی استفاده‌ی ابزاری در حال روی دادن است.

شمیرانی خاطرنشان کرد: این گروه طی مکاتباتی با مدیران مسوول روزنامه‌ها پیشنهاد داده‌اند که در صوت موافقت، خبرنگاران این حوزه جهت هماهنگی با سیاست‌های این مجموعه و همچنین اجرایی کردن برنامه‌های آنها در اختیار این گروه قرار گیرند.

وی، هشدار داد: در صورتی که مجموعه‌ی فوق به طور کامل ر سیاست‌ها و اهداف از قبل تعیین شده‌ی خود با موفقیت گام بردارند، نشریات و جراید مربوطه با تهدید شغلی و در نهایت بیکاری روزنامه‌نگاران و خبرنگاران این حوزه مواجه خواهند شد.

شمیرانی در پایان با اشاره به خبرنگاران کم سابقه در حوزه‌ی ICT تاکید کرد: متاسفانه این طیف از روزنامه‌نگاران در معرض تهدید و آسیب‌پذیری جدی‌تری از سوی گروه مذکور قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا