تکنولوژی

نشست و برخاست مايکروسافت با هکرها

بی بی سی – درحالی که پيش بينی می شود مايکروسافت تا چند هفته ديگر ويندوز ويستا، سيستم عامل جديدش را به بازار عرضه کند، تلاش ها برای کسب اطمينان از امنيت آن همچنان ادامه دارد.

با وجود حجم حملات خرابکارانه ای که معمولا سيستم عامل ويندوز با آن روبروست، جای تعجب نيست اگر مايکروسافت با هر کسی که بتواند در اين زمينه کمکش کند، به گفتگو بنشيند.

در همين راستا، تيمی از دفتر مرکزی مايکروسافت به مالزی سفر کرده اند تا در بزرگترين اجتماع هکرها (خرابکاران رايانه ای) در آسيا حضور يابند. البته نه تنها قصدشان مبارزه نيست بلکه برعکس برای کسب راهنمايی ها و اطلاعات تازه به اين شهر سفر کرده اند.

اما به گفته سارا بلانکينشيپ، مدير برنامه امنيتی مايکروسافت، پشت اين ظاهر آرام، هدفی جدی نهفته است.

“ما به اين کنفرانس رفتيم تا ضمن نشست و برخاست با کسانی که در حوزه های امنيتی فعالند، روابط موجود را تحکيم بخشيم و فن آوری ها، ابزارها و روش های جديد را بشناسيم تا نهايتا محصولاتی امن تر توليد کنيم و امنيت بيشتر مشتريانمان را فراهم کنيم.”

کنفرانس Hack in the Box با شرکت هکرها، فعالان حرفه ای در زمينه امنيت رايانه و شرکت های نيازمند به چنين توانايی هايی برگزار می ود.

اين گروه ها ممکن است نهايتا بتوانند به اين سوال پاسخ دهند که آيا سال ۲۰۰۷ سالی خوب برای مايکروسافت است يا سالی بد، چرا که مسئله امنيت می تواند موجب موفقيت يا شکست ويندوز ويستا شود.

سوال اينجاست که آيا هکرها بعد از اين کنفرانس نيز همچنان با مايکروسافت محترمانه برخورد خواهند کرد؟ “احتمالا”!

هرچند آنها از “حمله محترمانه” خوششان می آيد، اما چندان از ميزان دوام چنين رويه ملايمی اطمينان ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا