تکنولوژی

سايت جديد گوگل برای مبارزه با بی سوادی

همشهري آنلاين – گوگل غول اينترنتي جهان سايت جديدي را براي كمك به بيسوادان و آموزش آنها راه‌اندازي مي‌كند.

اين سايت كه به زودي راه‌اندازي خواهد شد، به بيسوادان،معلم‌ها و كليه افرادي كه قصد دارند ادبيات و زبان خود را تقويت كنند ، كمك مي‌كند.

گوگل اين سرويس را در جريان بزرگترين نمايشگاه كتاب جهان در فرانكفورت راه‌اندازي خواهد كرد و در اين پروژه گروه سوادآموزي نمايشگاه كتاب (LitCam) و يونسكو، گوگل را ياري مي‌دهند.

گوگل اعلام كرده تنها با كار گروهي و تلاش همگاني مي‌توان بيسوادي را ريشه‌كن كرد و در اين راه، شروع كار كمي سخت است ولي در ادامه مي‌توان به كمك ديگران نيز اميدوار بود. گوگل در اين پروژه سعي كرده نيازهاي اوليه آموزش و منابع بسياري را در اختيار بيسوادان و معلم‌ها قرار دهد تا بهتر بتوانند اين معضل جهاني را ريشه‌كن كنند.

گوگل در اين راستا شعار خود را اين‌طور عنوان كرده است: هرچه دسترسي مردم به منابع، كتابها و امكانات بيشتر باشد، سطح معلومات كل مردم افزايش خواهد يافت و خودبخود بيسوادي حذف مي‌شود.

سرويس جديد گوگل امكان دسترسي كاربران به ارگان‌هاي مبارزه با بيسوادي، سايت‌ها و وبلاگهاي مرتبط، گروههاي اينترنتي فعال در اين زمينه، كلوپ‌هاي فروش و اجاره كتاب، سايت‌هاي پژوهشي، فيلم‌هاي آموزشي و منابع مرتبط را فراهم مي‌سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا