تکنولوژی

اتصال به شبکه اينترنت ملی بدون راه اندازی آن!

آی تی ايران – روز گذشته در حالی زنگ آغاز سال تحصيلی به صدا در آمد که اعلام شد نخستين دبيرستان کشور به شبکه ملی اينترنت متصل شده است.

اين خبر هر چند با واکنش چندانی مواجه نشد اما تعجب بسياری از کارشناسان حوزه آی سی تی را برانگيخت چراکه تنها يک روز قبل اعلام ده بود که تازه طرح اجرايی اينترنت ملی تازه آماده شده است.

مرتبط:‌
* وزير ارتباطات: برای بهره برداری از اينترنت ملی دو سال ديگر صبر کنيد
* اينترنت ملي با اصفهان كليد‌ مي‌خورد
* اينترنت ملى تنها با يك ميليارد دلار

اتصال يک دبيرستان به شبکه اينترنت ملی و حضور رييس جمهور در اين مراسم عملا اين پرسش را نيز به وجود می آورد که واقعا اين دبيرستان به کدام شبکه متصل شده است.

حالا يک روز پس از اين خبر رييس دبيرستان نيکان در گفت و گو با خبرگزاری سيتنا اعتراف کرده است که اساسا اين دبيرستان به اينترنت ملی متصل نشده بلکه صرفا به اينترنت پرسرعت متصل شده است.

اين که چه کسانی و چرا اينترنت پرسرعت را به جای شبکه اينترنت ملی به مردم و رسانه های گروهی معرفی کرده اند جای پرسش وجود دارد خصوصا از اين نظر که در اين مراسم بالاترين مقام اجرايی کشور نيز حضور داشته است.

عبدالجميد رياضی معاون آی تی وزارت آی سی تی که طی ماههای گذشته سعی وافری جا انداختن واژه اينترنت ملی در کشور داشته در گفت و گو با سيتنا در پاسخ به اين پرسش که آيا اينترنت ملی هم‌زمان با اتصال دبیرستان دخترانه‌ی نیکان به اینترنت، شبه‌ی اینترنت ملی نیز راه‌انداری شده است؟ گفت: راه‌اندازی شبکه‌ی اینترنت ملی، مانند راه‌اندازی شبکه‌ی گازرسانی است؛ آیا می‌توان گفت که شبکه‌ی گازرسانی کشور راه‌اندازی شده است؟

وی در عین حال خاطر نشان کرده است: مطابق برنامه قراراست تا پایان سال جاری، 2800 مدرسه درسطح کشور و 200مدرسه در سطح استان تهران به شبکه‌ی اینترنت ملی متصل شوند. وی افزود: به هرحال، شبکه‌ی اینترنت ملی، به تدریج در حال شکل‌گیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا