تکنولوژی

آرامش در بازار كامپيوتر با آغاز ماه رمضان

دنیای اقتصاد – بازار كامپيوتر تهران طي هفته گذشته با نوسان مواجه شد و برخلاف پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته با نزديك شدن به فصل مدارس ميزان تقاضاي خريد در اين بازار افزايش يافت.

اين در حالي است كه افزايش قيمت درهم امارت و پايان مسافرت‌هاي تابستاني نيز بر اين بازار تاثيرگذار بوده‌اند و به گفته فعالان بازار از امروز و با آغاز ماه رمضان اين بازار با ركود مواجه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، افزايش ميزان خريد اقلام كامپيوتري بهدليل افزايش تقاضاي كالا از سوي دستگاه‌هاي دولتي و دانشجويان و دانش‌آموزان صورت گرفته است كه در اين ميان افزايش درهم طي دو هفته گذشته و افزايش جهاني قيمت برخي قطعات اين بازار را متلاطم كرده است.
افزايش درهم موجب افزايش برخي قطعات كامپيوتري شده اما در اين ميان برخي اقلام نيز مانند سي‌پي‌يو كاهش قيمت داشته‌اند.

طبق گفته برخي از فروشندگان، دليل افزايش رم در بازار طي هفته گذشته افزايش قيمت جهاني رم‌هاي Kingstone بوده است و از زماني كه اين كمپاني اعلام كرده به مدت دو هفته هيچ نوع سفارشي را نمي‌پذيرد، قيمت اين قطعه در ساير مارك‌ها نيز افزايش يافته است.يكي ديگ از دلايل رونق بازار طي هفته گذشته پايان مسافرت‌هاي تابستاني و رسيدگي مسوولان دستگاه‌هاي دولتي به مناقصه‌هاي عقب‌افتاده و خريد تجهيزات مورد نياز آنها است.

كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند با شروع ماه رمضان و كاهش ميزان ساعت‌هاي فعاليت در بازار كامپيوتر اين بازار با ركود مواجه شود.

به گفته منوچهر آقازاده، مديرعامل شركت HST زمان اوج كار در بازار طي ماه رمضان بين ساعت 11 ظهر تا 2بعدازظهر است و از ساعت 2 به بعد و با تعطيلي دستگاه‌ها و ادارات دولتي و برخي خصوصي روند فعاليت در بازار نيز نزول مي كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا