تکنولوژی

تلويزيون را به نفع بازي خاموش كنيد!

همشهري آنلاين- روزهاي بلند و گرم تابستاني موقعي است كه بسياري از بچه‌ها به تماشاي تلويزيون روي مي آورند. اما يك شبكه تلويزيوني در جهان هست كه به بچه‌ها مي‌گويد تلويزيون‌‌ها را خاموش كنند و بروند بيرون بازي كنند.

به گزارش آسوشيتدپرس از لوس‌آنجلس مروا اسمالز معاون اجرايي شبكه تلويزيوني كابلي Nickledeon كه برنامه فوق‌العاده تابستاني‌اش سريالي ويژه كودكان با نام “بگذاريد فقط بازي كنيم، به پيكاري سالم برويم” است، مي‌گويد:” كل شعار ما داشتن يك شيوه زندگي متعادل است و يكي از بخش‌هاي سبك متعادل زندگي اين است كه مدت زيادي را پاي تلويزيون نگذرانيم.”

البته در يك مورد اين شبكه از كودكان مي‌خواهد تلويزيون را روشن كنند و آن هم يكشنبه ساعت 8.5 بعدازظهر در هنگام پخش برنامه “بگذاريد فقط بازي كيم، به پيكاري سلامت‌بخش دست بزنيم” است كه وارد چهارمين ماه پخش خود شده است.اين برنامه كه با همكاري انجمن قلب آمريكا و بنياد كلينتون تهيه شده پيشرفت چهار كودك در چهار نقطه مختلف كشور را در اصلاح عادات زندگي خودشان و ديگران در مواردي مانند غذاخوردن و ورزش دنبال مي‌كند.

در برخي موارد نتايج حاصل بسيار جالب‌توجه بوده‌اند.وس پسري چهارده ساله از آلاباما يكي از اين پيكارگران است كه 15كيلو وزن اضافي خود را كم كرده است و خودش و خانواده‌اش از خوردن غذاهاي بي‌ارزش(junk foods) به خوردن غذاهاي سالم‌تر روي آورده‌اند. يك كودك ديگر كريس از سان‌فرانسيسكو در حال تلاش براي تغييردادن منوي بوفه مدرسه است و بيانكا از نيويورك بستگانش را به رفتن به سالن‌هاي ورزشي ترغيب مي‌كند.

اين شبكه مي‌گويد قراردادي با 100000 كودك امضا كرده است تاا در حالي كه پيشرفت اين چهار كودك را از تلويزيون تماشا مي‌كنند خودشان هم اين مبارزه را در خانه خودشان شروع كنند.
اسمالز مي‌گويد:” اميد ما اين است كه عده زيادي را به اين جنبش جلب كنيم و سالمترين نسل كودكان را از ميان مخاطبانمان خلق كنيم.”

اين هم آدرس اينترنتي اين برنامه براي علاقمندان:
http://www.nick.com/myworld/letsjustplay/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا