تکنولوژی

نارضايتي تشكل‌ها‌ي حوزه IT از روند برگزاري الكامپ دوازدهم

دنیای اقتصاد – دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك (الكامپ) 27 تيرماه سال‌‌جاري در حالي برگزار مي‌شود كه مسوولان سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كه سابقه و توانايي برپايي نمايشگاه الكامپ را داشته‌اند و تشكل‌هاي ديگر از جمله سنديكاي توليدكنندگان فناوري اطلاعات كه براي برپايي الكامپ در سال‌جاري اعلام آمادگي كرده بود، هم‌اكنون از روند برپايي اين نمايشگاه اظهار نارضايتي كرده‌اند.

مسوولان حوزه IT با اشاره به وجود اختلاف‌نظرها معتقدند برخلاف وعده برپايي جلسه‌هايي به منظور تبادل‌نظر در خصوص برپايي الكامپ با حضور نمايندگان تشكل‌هاي حوزه IT، تصميم‌گيري‌ها بدون حضور فعالان حوزه انجام شده است.

اين در حالي است كه مسوولان سازمان نظام صنفي رايانه‌اي با اعلام موضع خود مبني بر عدم تحريم و عدم برگزاري نمايشگاه الكامپ به محلي بودن نمايشگاه اشاره مي‌كنند و معتقدند: با توجه به اينكه ايران بزرگ‌ترين بازار خاورميانه را در حوزه IT دارد، مستحق نيست با برپايي نمايشگاه به صورت محلي تحقير شود.

همچنين زمان برپايي نمايشگاه در فصل تابستان و مصادف شدن تاريخ آن با آخرين مهلت‌هاي قانوني تحويل اظهارنامه‌هاي مالياتي شركت‌ها موجب كاهش امكان حضور تعداد بسياري از شركت‌ها در الكامپ امسال عنوان شده است.

محمدحسين محبي رييس سنديكاي توليدكنندگان فناوري اطلاعات نيز در گفت‌وگو با ايرنا گفته است: نرخ غرفه‌هاي الكامپ منطقي نيست و بايد در اين خصوص تجديد نظر شود. وي خواستار هماهنگي با مركز توسعه صادرات به عنوان برگزاركننده الكامپ است و مي‌گويد: نبايد به برگزاري الكامپ ديد اقتصادي داشت.

محبي با اشاره به اين كه قرار شده بود جلسه‌اي با حضور تمامي نمايندگان تشكل‌ها در مورد توزيع همه سالن‌ها و نرخ‌هاي مصوب برگزار شود، گفت: هفته گذشته مركز توسعه صادرات به صورت يك جانبه نرخ‌هاي بالايي در مورد تعرفه غرفه‌ها بدون مشورت با تشكل‌ها و فعالان اين حوزه تعيين كرده و تصميم‌گيري‌ها بدون فعالان حوزه IT انجام شده است.

اين در حالي است كه چندي پيش مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي از كليه دست‌اندركاران اين صنعت براي مشاركت جدي و قوي در اين نمايشگاه دعوت و اظهار استقبال از هر گونه مساعدت و همفكري متخصصان، صنوف، انجمن‌ها و سنديكاهاي رايانه كرده بود.

نمايشگاه الكامپ در سال‌هاي گذشته با عنوان بزرگ‌ترين رويداد IT كشور مطرح و فرصتي براي نمايش توان شركت‌هاي داخلي بوده است اما پس از انتشار اطلاعيه‌هاي چگونگي برگزاري نمايشگاه در سال جاري اعضاي صنف IT و تشكل‌هاي فعال در اين حوزه اظهار نارضايتي از روند برپايي و زمان و افزايش 6 تا 7 برابر قيمت نمايشگاه كرده‌‌اند و اكثر شركت‌هاي انفورماتيكي نيز دچار ترديد براي حضور در نمايشگاه امسال شده‌اند.

نوشته های مشابه

‫35 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا