تکنولوژی

طرح يك‌ميليارد دلاري صادرات فناوري اطلاعات و ارتباطات

وزارت ICTحمايت‌هايي را براي كمك و مساعدت به صادر‌كنندگان در نظر خواهد گرفت.

عبدالمجيد رياضي، دبير شوراي‌عالي فناوري اطلاعات، ‌‌در گفت‌وگو با ‌ايتنا در زمينه حمايت از فعاليت‌هاي صورت گرفته گفت: يكي از بحث‌هاي مهم و عمده‌اي كه انجام گرفت، موضوع صادرات نرم‌افزار است و با توافقاتي كه انجام گرفته، قرار بر اين شد كه برنامه‌اي از سوي دوستان اين حوزه ارائه شود تا بتوان حجم صادرات نرم‌افزار را تا پايان برنامه چهارم به ميزان يك‌ميليارد دلار رساند.

رياضي افزود: به نظر مي‌رسد اين حوزه ظرفيت اين ميزان صادراتي را نيز داشته باشد.

وي بسياري از نرم‌افزارهاي فارسي را مستعد براي امر صادرات دانست و تاكيد كرد: در گام اول با توجه به همزباني با كشورهايي مانند افغانستان و تاجيكستان و حجم مبادلات ايران با اين دو كشور، صادرات نرم‌افزار از اين دو كشور آغاز شود.

به گفته معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت ICT نيز حمايت‌هايي را براي كمك و مساعدت به صادر‌كنندگان در نظر خواهد گرفت.

طي‌10 روز آينده طرح يك‌ميليارد دلاري صادرات فناوري اطلاعات و ارتباطات از سوي مجمع تشكل‌هاي ICT به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تحويل خواهد شد.

محمد امين شهرستاني ‌افزود: كميته‌اي با عنوان صادرات فناوري اطلاعات و ارتباطات با حضور نمايندگان وزارت ارتباطات و اعضاي مجمع تشكل‌ها جهت ارزيابي طرح تشكيل خواهد شد.

به گفته وي اين طرح به عنوان پيش‌نويس جهت تصويب نهايي تقديم شوراي عالي فناوري اطلاعات خواهد شد.

طلايي، نايب‌رييس اتحاديه صادركنندگان نرم‌افزار نيز از شروع اين طرح در مجمع تشكل‌هاي ICT از يك ماه گذشته سخن گفت.

به گفته وي طي بازديد رياضي از نمايشگاه نشر الكترونيك‏، اين پيشنهاد از سوي نمايندگان مجمع مطرح شد و ايشان ضمن استقبال از اين طرح مهلتي 10‌روزه را جهت ارائه آن مقرر كرده‌اند.

اين درحالي است كه طي مصوبه هيات دولت تا پايان برنامه چهارم توسعه ميزان صادرات فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد به ميزان يك‌ميليارد دلار برسد و با گذشت يك‌سال از اين زمان براي اجراي طرح مذكور فقط 3 سال زمان باقي مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا