تکنولوژی

الكامپ گران و يك صدايي بخش خصوصي

نام نویسنده: علی شميرانی

آی تی آنالایز – نرخ الكامپ دوازدهم صداي بخش خصوصي را بلند كرده است. ظاهراً نامه رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي ايران كه برخي آن را جهت‌دار مي‌دانستند، بيراه نبوده و ارتباطي به درگيري قبلي اين سازمان با وزارت بازرگاني ندارد.

اين بار اصلاً غرضي در كار نيست و في‌الواقع كارد به استخوان بخش خصوصي رسيده است الكامپ دوازدهم با اين روش به مثل «سالي كه نكوست از بهارش پيداست» مي‌ماند كه با سروصداي موجود بعيد به‌نظر مي‌رسد به موفقيت چنداني دست يابد.

اين موضوع تا جايي پيش رفته كه حتي آن بخش كوچك از بخش خصوصي كه دم از رفاقت و هماهنگي شركت نمايشگاه و وزارت بازرگاني مي‌زد و چنان وانمود مي‌كردكه انگار مجري الكامپ دوازدهم است نيز ظاهرا دور خورده است.

به گفته مدير اين نهاد قيمت الكامپ منطقي نبوده و تا هفت برابر نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

وي همچنين گفته مسوولان شركت نمايشگاه اين تصميم را به شكل يكجانبه و بدون هماهنگي با ايشان اتخاذ كرده‌اند!

اما تجربه سال‌ها و دهه‌هاي قبلي نشان داده كه مسوولان شركت نمايشگاه گوش شنواي دردها و انتقادات و زبان پاسخگو براي حل مشكلات را ندارند. از اين رو كمتر مطبوعه‌اي را مي‌توان يافت كه مسوولان شركت سهاي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي به ايشان پاسخ دهد. در مورد الكامپ دوازدهم نيز همين بس كه آقايان ثبت‌نام را به شكلي مخفيانه آغاز كرده‌اند آن هم بي‌آنكه اطلاع‌رساني عمومي انجام دهند و دريغ از يك نشست خبري.

همچنين با توجه به عدم پاسخگويي مسوولان شركت نمايشگاه‌ها و وزارت بازرگاني به نگراني‌ها و انتقادات بخش خصوصي، به نظر مي‌رسد كليه گلايه‌هاي اين بخش بجا و وارد است.
از سوي ديگر شواهد و صداي موجود از بخش خصوصي حكايت از عدم حضور قاطبه شركت‌هاي IT در الكامپ دوازدهم دارد و مديران نهادها و شركت‌هاي بزرگ بخش خصوصي در عين تمايل و علاقه به حضور در اين رويداد ملي به لت مشكلات موجود از حضور در الكامپ انصراف داده‌اند.
اما الكامپ گران ظاهراً مزيتي نيز داشته است. اين بار با وجود همه اختلاف‌نظرها در ميان فعالان بخش خصوصي، همه يك‌صدا نحوه برگزاري الكامپ دوازدهم را زير سؤال برده‌اند.

از اين رو بايد منتظر ماند و ديد وزارت بازرگاني و شركت نمايشگاه‌ها به‌عنوان زيرمجموعه اين وزارتخانه ظاهراً قدرت مستقلي نيز در تصميم‌گيري‌هايش دارد، الكامپ دوازدهم را به چه قيمت و بهاي ملي برگزار خواهند كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا