تکنولوژی

رشد ويروس‌ها بازار آنتي‌ويروس‌ها را پولدار کرده است

دنیای اقتصاد – سرعت گسترش علوم مدرن در زمينه‌هاي متفاوت و به دنبال آن نفوذ بيشتر تكنولوژي در صنايع و عرصه‌هاي مختلف دنيايي كه در آن زندگي مي‌كنيم گاهي آنقدر خيره‌كننده مي‌شود كه شايد تصور كنيم بزرگ‌ترين رقيب اين جريان فقط ساعت‌ها و ثانيه‌هاي كوچك هستند.

اين روزها ديگر زمان به عامل تعيين‌كننده‌اي تبديل شده كه نشانه‌هاي تاثير آن در هر گوشه‌اي از زندگي روزمره كاملا محسوس است.

پيشرفت تكنولوژي و فناوري اطلاعات هم از اين موضوع مستثنا نيست تا جايي كه در سال‌هاي اخير امنيت اطلاعات به يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي كاربران تبديل شده است.

مساله‌اي كه از ديد شركت‌هاي توليدكننده نرم‌افزارهاي ضدويروس (Antivirus) دور نمانده و سهم نسبتا زيادي از بازار نرم‌افزارها را براي آنها به دنبال داشته است.

بر اساس آمار كارشناسان، توليدكنندگان نرم‌افزارهاي مختلف آنتي‌ويروس سال خوبي را پشت سر گذاشته‌اند.

اين گزارش‌ها نشان مي‌دهند بازار نرم‌افزارهاي آنتي‌ويروس در سال 2005 به ارزشي در حدود 3ميليارد و 27ميليون دلار رسيده و اين نتيجه مستقيم افزايش رقابت توليدكنندگان بزرگ اين نرم‌افزارها در به دست آوردن سهم بيشتري از بازار است. در اين ميان پيش‌بيني‌ها خيره كننده‌تر هستند. كارشناسان بازار نرم‌افزارهاي آنتي‌ويروس پيش‌بيني كرده‌اند ارزش اين بازار تا شش سال آينده تقريبا دو برابر خواهد شد.

در واقع ارزش اين بازار در سال2012 تقريبا به 7ميليارد و 49ميليون دلار مي‌رسد.

در چنين شرايطي شركت‌هاي بزرگ نرم‌افزاري مانند مايكروسافت به دنبال سهم بيشتري از اين بازار هستند تا آنجا كه اين شركت آنتي‌ويروس‌هاي مختلفي را همراه با ويندوز xp ارائه كرد و حالا خبرها نشان مي‌دهند كارشناسان ميكروسافت به دنبال طراحي نرم‌افزارهاي امنيتي جديدي هستند تا با ورود ويندوز ويستا به بازار عرضه كنند.

در مقابل توليدكنندگان بزرگ آنتي‌ويروس‌ها موضع جديدي را براي خود انتخاب كرده‌اند.
آنها تصميم دارند ضمن ايجاد فضاي رقابتي در بازار با كاهش قيمت اين نرم‌افزارها و توجه به مواردي مانند نرم‌افزارهاي امنيتي لينوكس كه از چشم كارشناسان مايكروسافت دور مانده است، سهم خود را افزايش دهند.

وقتي حمله‌هاي ويروسي شكل جدي‌تري به خود گرفته و از حالت فردي به صورت شبكه‌هاي گسترده و سازمان‌يافته در مي‌آيند طبيعا مي‌توانند انگيزه‌هاي خوبي را مخصوصا به لحاظ مال براي شركت‌هاي نرم‌افزاري طرف مقابل ايجاد كنند. ويروس‌ها رشد مي‌كنند و همراه با خود سودهاي كلان زيرزميني را مي‌آورند كه قطعا مي‌تواند تاثير مستقيمي روي فعاليت شركت‌هاي توليدكننده و حتي قيمت نهايي محصولات آنتي‌ويروس در بازار نرم‌افزار بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا