تکنولوژی

معاون مجلس وزارت ارتباطات:‌بودجه اينترنت ملی از محل اعتبارات وزارت‌خانه تامين می‌شود

معاون توسعه، مديريت و امور مجلس وزارت ارتباطات گفت: در شرايط فعلي بخشي از اين بودجه‌ در مراحل اوليه از محل امكانات و درآمدهاي خود وزارتخانه هدايت مي‌شود و بخش ديگر آن با توجه به هنگفت بودن درآمد مورد نياز، نياز دارد، تا در سال آينده از بودجه‌ي دولت تامين شود.

دكتر «صمد مومن بالله» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران

(ايسنا)، در مورد به تصويب نرسيدن بودجه‌ي مربوطه به شبكه‌ي اينترنت ملي در كميسيون تلفيق، بابيان اين كه فاز اول طرح اينترنت ملي، فاز مطالعاتي است و نياز دارد تا ضرورت‌هاي ايجاد آن با ايجاد زمينه‌هاي اوليه، احساس شود، اظهار داشت: فكر ي‌كنم در آينده‌ي نزديك از وجوهي كه در اختيار داريم و يا با كمك‌هاي مجلس و نهاد رياست جمهوري بتوان كار را آغاز كرد تا براي سال آينده، نمايندگان مجلس نسبت به اين قضيه بيشتر مطلع شده و خبر رساني هم در مورد آن شود.

وي ادامه داد: اميدواريم اين طرح به عنوان يك ضرورت بر بستر اصلي خود واقع شده و كار به نحوي انجام شود تا كار در مدت سه سالي كه وزير قول داده‌اند، به سرانجام رسانده شود.

وي افزود: در شرايط فعلي بخشي از اين بودجه‌ در مراحل اوليه از محل امكانات و درآمدهاي خود وزارتخانه هدايت مي‌شود و بخش ديگر آن با توجه به هنگفت بودن درآمد مورد نياز در آينده براي مواردي مانند تهيه‌ي تجهيزات مورد نياز، با توجه به اين كه مي‌خواهيم در حد امكان از داخل تهيه شود و در آينده كاملا در اختيار خودمان قرار داشته باشد، نياز دارد، تا در سال آينده از بودجه‌ي دولت تامين شود.

وي ادامه داد: متخصصان و انديشمندان دانشگاهي نيز بايد در آن مشاركت كنند تا پروژه‌ي اينترنت ملي به سرانجام مناسب رسيده و بتوانيم افتخار كنيم كه اين شبكه توسط خودمان ايجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا