تکنولوژی

ارايه طرح اجرايی پروژه‌ي مناقصه‌ي الكترونيكي به سازمان نظام صنفي رايانه‌يي

ایسنا – رييس كميسيون شبكه‌ي سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران گفت:تعيين راهكارها و تهيه‌ي طرح اجرايي پروژه‌ي مناقصه‌ي الكترونيكي به سازمان نظام صنفي رايانه‌يي داده شد.

«حميد بابادي نيا» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران
(ايسنا)، با بيان اين مطلب و با اشاره به فصل چهارم قانون مصوب مجلس پيرامون مقررات ومناقصات گفت: در بند اول ماده 23 كه بحث اصلي آن مستندسازي و اطلاع رساني است به اين موضوع اشاره شده كه دولت موظف است ظرف يك سال بانك اطلاعاتي و پاياه ملي اطلاع رساني مناقصات را ايجاد و اطلاعات و اسناد را نگهداري كند .

وي يادآور شد: فراخوان مناقصه، نام و مشخصات اعضاي كميسيون و حاضران در جلسات مناقصه، خلاصه‌اي از اسناد مناقصه، روش و مراحل ارزيابي كيفي مناقصه گران و نتايج ارزيابي آن‌ها، صورت جلسات و نتايج ارزيابي‌ها و نام ومشخصات ونحوه‌ي انتخاب برند يا برندگان مناقصات در بند ” د ” ماده‌ي 23 آمده و حداكثر شش ماه پس از تصويب اين قانون، آيين نامه‌ي اجرايي نظام مستند سايز و اطلاع رساني مناقصات از سوي سازمان مديريت و با همكاري مناقصات از سوي سازمان مديريت با همكاري وزارت امور در اقتصادي و دارايي تهيه و به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد .

رييس كميسيون شبكه‌ي سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران ادامه داد: در كميسيون قوانين و مقررات سازمان پيرامون اين موضوع بحث و بررسي و براي اين كار نتايج مشخص حاصل شد.

وي ايجاد پايگاه ملي اطلاعات و مناقصات و سايت مربوطه و اجباري كردن ثبت اطلاعات ومناقصات در اين پايگاه را از نتايج اين كرا عنوان كرد وافزود: مسوول ايجاد پايگاه بايد مشخص شود از طرفي سند ثبت اطلاعات و مناقصات توسط دستگاه مناقصه گذار در پايگاه ملي اطلاعات و مناقصات جزو اسناد مناقصه باشد و بدون اين سند، مناقصه‌ي بي اعتبار است .

وي با اشاره به بحث برگزاري مناقصات به صورت الكرونيكي گفت: اين موضوع را با توجه به محدوديت ‌هاي موجود در جامعه در شرايط فعلي نمي‌توانيم پياده سازي كنيم و اين يك سيستم است كه براي پياده سازي آن بايد مرحله به مرحله پيش برويم و سوادIT را افزايش دهيم كه اين به عهده‌ي متوليان IT كشور است.

بابادي‌نيا هدف اصلي سازمان را در نخستين گام تشكيل سايت ملي اطلاعات و مناقصات دانست كه با اين سايت ديگر شاهد نخواهيم بود كه وقتي در مناقصه‌اي رد مي‌شويم از برنده‌ي مناقصه‌ اطلاع و آگاهي نيابيم چون حتي شرايط احراز بر روي سايت قرار مي‌ گيرد .

وي تاكيد كرد: اين مسوولت را سازمان مديريت و برنامه ريزي و امور اقصادي و دارايي عهده دار است كه اين كار بايد به صورت منسجم انجام شود و ما تنها نقطه‌ي تعامل دولت با بخش IT هستيم و آمادگي‌مان را براي تعيين كليه‌ي آيين نامه‌هاي اجرايي و تعيين راهكارها و تهيه‌ي طرح اجرايي‌اش اعلام مي‌كنيم و اين ساز و كار و زيرساخت اصلي كار IT است و متوليان IT مي‌توانند نظريات كارشناسي خود را به ما دهند تا ما در سازمان با تشكيل كميسيون‌هاي تخصصي بررسي آن بحث و بررسي و مراحل پياده سازي آن را مشخص كنيم كه دراني رابطه با شوراي عالي اطلاع رساني در حال مذاكره هستيم كه آيين نامه‌هاي مورد نظر مربوطه را تصويب كنيم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا